Gå til innhold

Liten slåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er ny med småbruk og det som følger med. Foreløpig setter vi istand bygningene på gården og har ikke helt bestemt hvordan vi skal drive arealene.

 

Det har vært mangel på vedlikehold både uten og inne. Bla er det 20 mål i ferd med å gro igjen som jeg gjerne skulle slått. Dette er litt ulendt terreng (humpete, men ganske flatt). Vi har en MF 362 og skulle gjerne hatt en enkel, liten slåmaskin til å slå områdene.

 

Er det noen som vet hva som kan fungere til dette? Jeg er ute etter noe enkelt og rimelig siden jeg ikke vil investere i noe større før planen er klar. Jeg lever fint med at slåingen kan ta litt tid. Jeg vurderte faktisk å gå løs med ryddesaga, men det hadde jo vært kjekt å brukt traktoren her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg gjort det, ville jeg brukt tohjuls slåmaskin. Kan være så ulendt som bare det, du kan slå mange andre små plasser, rundt busker og trær, plen, veikanter, små bakker +++ mye mindre vedlikehold enn ei slåmaskin på traktoren, og som sagt mye mere fleksibel.

Om du absolutt vil gjøre det med traktor er en rimelig beitepusser tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver\; &quot\;i ferd med å gro igjenn&quot\;

Er det begynt å bli små tre må de taes med ryddesaga, ikke vits i å prøve å ta de med slåmaskin.

Fingerslåmaskin på traktoren fungerer også, billig, enkel, lett og lite vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg satt akkurat å grublet på om forhøster kunne være noe da jeg leste det siste svaret. Det kan godt hende det blir slik vi samler inn silofor senere også, vi har ikke så store områder. Ser det er noen som heter Taarup, er det en slik du tenker på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...