Gå til innhold

Gjødselvogn


Gjest

Anbefalte innlegg

Regner med å skal kjøpe ny gjødselvogn, brukt uaktuelt.

Litt fakta:

Har pr idag ca. 2.500 m3 bløtgjødsel, dvs at passende størrelse vil være 9-11/12 m3 vil jeg tro.

Vil fortsatt benytte vår gamle Reime 5500 på beite med bakkete områder, men jordene er flate.

Muligens litt leiekjøring.

Halvparten av jordene ligger ca 2km fra gården- asfaltvei

Vogna skal monteres med nedfeller til neste år, sansynligvis slepeskjærsnedfeller.

Skal fylles med elektrisk pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Regner med å skal kjøpe ny gjødselvogn, brukt uaktuelt.

Litt fakta:

Har pr idag ca. 2.500 m3 bløtgjødsel, dvs at passende størrelse vil være 9-11/12 m3 vil jeg tro.

Vil fortsatt benytte vår gamle Reime 5500 på beite med bakkete områder, men jordene er flate.

Muligens litt leiekjøring.

Halvparten av jordene ligger ca 2km fra gården- asfaltvei

Vogna skal monteres med nedfeller til neste år, sansynligvis slepeskjærsnedfeller.

Skal fylles med elektrisk pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Er ikke så redd for kjøp av stålvogn da vogna vil bli vasket både innvendig og utvendig etter bruk.

Moi sin 9.000 l er uaktuell da jeg synes den ligner en klump..

Lurer litt på Reime, men er usikker på kvaliteten. Vil trolig få et godt tilbud etter som vi har relativt gode kunder hos dem de siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Kjøp deg Hill HTM 12m3 tankvogn, en kjempevogn med Hills anerkjente sprederplate. Absolutt en vogn som er verdt pengene. Vil du ha den galvanisert så kjøpt serien HTC som er noget dyrer. Men prøv Hill.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Sjekk agronic.fi og les om møkkvognene der!\;-)

Ligger video der også...

Orkel Direkte som forhandler disse i Norge! Har ikke slik vogn, har bare sett litt på dem, og vurderer å evt kjøpe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Med såpass mye kjøring så er nok 12 m3 en grei størrelse ja. Riktig dobbel kapasitet i forhold til Reime-vogna får du nok ikke, men det er heller ikke langt unna.

 

Prisen er jo adskillig mer behagelig på ståltanker enn glassfiber - og når man er nøye med reinholdet tror jeg ikke det er så vanvittig mye dårligere levetid på stål. Man har og greit betalt for å ta jobben med å smøre med epoksy innvendig i en ståltank før man tar den i bruk.

 

Driver og titter etter samme størrelse tank sjøl, men brukt er det ikke stort å finne, og regner med det er uaktuelt for deg. For meg er ikke Reime et alternativ, for små hjul. Dessuten er jeg veldig i tvil om boggi eller enkel aksling - begge har sine fordeler, men med en del veikjøring er boggi veldig mye mer behagelig.

 

Guffen-tankene til Moi faller og gjennom på grunn av for liten diameter på hjula. Tror Olby kan være et greit alternativ, de blir litt høye og med mye av lasset over hjula - men på flate arealer er ikke det så stort problem. Dessuten blir de ikke helt avsindig breie sjøl om man setter på de rimelig breie hjul. Man får dessuten løpestyring på bakerste aksling på de, noe som gjør boggien veldig mye snillere på grasmark. Sjekka ikke så nøye, men det er helt sikkert mulig å få på løft for nedfellerutstyr bak på de vognene og.

 

Titta litt på Örum her om dagen, men ut i fra nettsida deres så det ut som de ikke hadde tanker mellom 10 og 20 m3 i sortimentet sitt, noe som virker veldig merkelig. Det samme så ut som å være tilfellet for AP - de så ut til å ha vogner bare fra 15 m3 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
har sett litt på joskinvognene.....bare av nyskjerrighet...jeg synes de ser veldig bra ut. de er varmgalvanisert og det er jo et stort pluss:-) i tilleg var det mulighet å få satt på flere typer nedfellere. er det ikke eik som forhandler disse vognene? så på hjemmesiden deres (www.joski.com) at de har vogner til enhver smak!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
jeg ville kjøpt NC vakumvogn. har selv 2 stykker. på 15 kubbik. å tre aksler. å 650 hjul. å laste robot. jeg kommer til å velge det igjen. det er en tank som holder. men det er en høy pris. jeg ga. 589 000 får stykke. men nå kjøpe jeg med to. 13 kubbiks talle vogner. så jeg fikk en lit bedre pris. men jeg vil ikke ha no anna.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 10 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...