Gå til innhold

Antall kniver i lessevogn


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Eg lurer på å anskaffe meg lessevogn, euroboss. Standard på den størrelsen eg ser på er 16 knivar. 31 knivar er ekstrautstyr med en pris på 18000 kr. So eg lurer då på om det er verdt det? Skal legge i gropsilo. Kor kort er snitt lengda med 16 knivar? I katalogen står 43mm, men det gjere det med 31 knivar og? Nåken erfaringer med 16 knivar?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ny vogn det er snakk om? Fetteren min har en Strautmann 185 E vogn fra 1997 med 37 kniver tilsalgs grunnet kjøp av kombipresse. Uslitelig vogn, regnes som Rolls Royce blant lessevogner. Spør andre som har hatt Strautmann. Fetteren min kan kontaktes på 97012874.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på teoretisk kuttelengde og kuttelengde i praksis. Trur ikkje du bør vurdere 16 til å legge i gropsilo med.....vanskelig selv i tårnsilo med 16 kniver. 31 kniver bør gå bra om en tåkker nok...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ny vogn ja, euroboss 290h.. Er 16 knivar samanlignbart med vanlig forhaustar? Dei har lang kuttlengde, men går no fint i gropsilo med avlessarvogn no?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Forhauster å lessevogn er at du får en knusnig av blad å stengel i forhold til lessevogn .gå får minst 31 kniver.helst mere,lessevogn med Rotorinmater får du en vis knusnings effekt ,Menn et veldi effektivt redskap å lite manskapskrvende da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...