Gå til innhold

For til hest til salgs noen??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!!

Blir snart gal om jeg ikke finner noe høy/ensilasje til hest til en overkommelig pris.

Vi holder til å Melhus/Sør-Trøndelag.. Noen som kan hjelpe??

 

Sol Miranda 41269848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest simen_1
Blitt pressa mye her på østlandet de siste dagene, man må nok regne med litt høyere priser i litt dårlige år. Sånn er det bare dessverre!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1

der er jo en del for på finn på østlandet som er rimelig. men det er vell uten forprøver.

å det er interesant at rune som er så imot hest selger for til desse dyra. når det gjelder for til hest er det stort sett berre høy eller høyensilage som teller. det med mugg blir avdekket i en forprøve og dette er noe folk som driv med hest er svært opptatt av. her er det høg stubb, raking av gras og ikkje jord + 12 lag plast som teller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ca 300tonn ensilasje i minibigball liggende. 550kr pr ball +mva.

noe varierende vekt, men skal utgjøre ca 2,3kr pr kg. mellom 65 og 80% tørrstoff. foranalyser foreligger. fin førsteslått fra østlandet.

å selge for til hesteeiere er ikke lett, her er det like mange meninger som det finnes hester!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ble litt satt ut jeg altså, jeg har samarbeidet med bønder i romsdalen i alle år når jeg bodde der men har aldri opplevd å bli &quot\;sett ned på&quot\; av den grunn at min interesse ligger hos hesten..

Men siden jeg nå bor her i sør-trøndelag og hverken kjenner til bønder eller andre som har for til hest så tenkte jeg å prøve her.

Jeg har forresten bare spurt om for og er veldig klar over at ikke alle kan like hest, men det er jo ikke det jeg spurte om.

 

Mine kvalifikasjoner til hesteforet er:

*godt for-tørket/ lav fuktighetsprosent

* Ikke lavere enn H3 kvalitet, har H3 nå.

*Natulig og ikke tilsatt noe syre

*Foranalyse er viktig

 

Nei jeg kvitter meg ikke med hesten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...