Gå til innhold

Ny Gjødselvogn


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på utkikk etter ny gjødsel vogn 8-9m3

Har fått priser hos felleskjøpet på Doff x9 og Rx 95. Å... hei det var ikkje billig. Gb vognene blir nå erstattet av Rx vognene. Så dei får ein ikkje bestilt lengre. Trur eg trenger noen gode forslag/erfaringer på noen billigere vogner. Bør ha muligheter for omrøring da det er hovedsakelig grisemøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ei stålvogn med &quot\;billig&quot\; lakk og stålkvalitet mye rimeligere en doff x (rx). Men du må ta med at levetida da er en 10 del av doff vogna!. Og om du allikevel skulle finne på å bytte før vogna er utslitt, får du faktisk penger for ei doff x vogn selv om den er noen år gammel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 2 stålvogner. De varte i 10 år. Kjøpte Doff x5 i 1995. Har byttet ut spylerrøret. For øvrig er vogna nesten som ny.

Konklusjon: glassfiber er VELDIG MYE BEDRE enn stål.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Reime galvanister stålvogn, go og holdbar vogn som!

 

vart kjøpt ei Spilde lakkert stålvogn her i `82, og den var med til i `04, altså 22 år. kjøpte deretter Reime galvanisert stålvogn, og etter 9 år er det ikkje noko tegn til rustangrep eller svakheiter. blir lagret full med vann om sommeren da.

Reime 9500 er det vel ei vogn som heiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retting, vart litt trykkfeil på første linja på førre innlegget :)

 

&quot\;kjøp Reime galvanisert stålvogn, go og holdbar vogn som varer lenge&quot\; skulle det stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsvarende vogner i galvanisert stål koster jo under det halve av doff X.

Noen som har erfaring med Rekord vogner eller Solus fra Hektner Maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SirLeonora_1

Ta en ringerunde til leverandørene og spør etter vogner på lager som ikke er bestilt. Vi fikk tak i ei GB10 nå, for under 150 laken. Den var 2012 mod. ny, som sto på Kløfta uten mottaker.

Holder den like lenge som låsbyvogna kan alle møkkentreprenører ta seg en bolle\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har moi gb8, 2000 modell. Har gått over en gang å tatt litt rust på utsiden men det var kun kosmetisk. Ellers ingen stop, ingen utslitte lager, dekkene har ikke tegn til slitasje enda(boggi) og er en topp vogn. Holder nok lenge, kunne tenkt meg større men ikke en annen vogn. Var inni den ifjor å sjekket tilstanden men er ikke mye rustet inni heller. Hvordan er vekt på glassfiber VS stål vogn med samme kapasitet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moi Stål vs glassfiber er ganske like i vekt på dei litt større modellene. Er bare X3, X4, X5 som er veldig lette. Trur kanskje det blir ny X9 med boggi og jet. Men er forsatt litt usikker på om den er &quot\;verdt&quot\; prisen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny doff x9 jet m selvsug og boggi m 600*22,5 hjul for 2 år sidan. Svindyr ja, men eg fekk 80000 i innbytte for mi gamle x5 frå 1986. Dessutan er moi vogna suveren i motbakke, alltid vekt i kroken og tømmer vogna i motbakke. Kort er ho og så det er enkelt å kome gjennom trange svinger og grinder Anbefaler å bestille ny vogn med akslingen 5-10 cm lenger bak for litt meir vekt i kroken og med avtakbar fot. Mi vogn veg 3040 kg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny doff cx12jet i 2005. Vacuumvogn (lakkert stål) med 8&quot\;lasterobot. Forsterket boggi fra fabrikk, på 700/50-26,5 boggi.

 

Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å kjøpe Moi igjen, det er rett og slett ikke verdt prisen.

Kjempefornøyd når alt virker, men det er blitt alt for mange skruetimer.

&quot\;Alt&quot\; fra boggioppheng til elektronikk og ventiler har på et eller annet tidspunkt havarert.

Jeg forventer mer til den prisen de forlanger for den.

Samme når det gjelder X9, utrolig hva de tar betalt for en tank med hjul..

 

Men CX12en er kompakt, spreder fint, har en fantastisk høytrykkspumpe og enorme kastelengder på kanonen.

 

Så hva er egentlig alternativet?

Jeg har fått pris på Bauer Poly (glassfiber), ser bra ut, men den er enda dyrere.

Joskin er et godt alternativ på vacuum, men så vidt jeg vet har de ikke vanlige tankvogner..?

Danskproduserte vogner er solide og rimelige, med Store Hjul. Men danskene ser bare rart på deg om en spør om kanon.

Reime er nevnt, jeg er ikke overbevist om kvaliteten der heller..

 

Kanskje ikke Moi er så verst likevel..

Alternativ tas imot med takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år gamle priser levert rogaland. x9 m 500*22,5 boggi, bremser og hydr lokk ca kr 215000. Tillegg høgtrykkspumpe m kanon m hydr sving 31000. Hydr høgderegulering kanon ca 4500.

Kjøpte sjølv x9 jet m 600 boggi, høydejust kanon, hydr 3veiskran kanon, sjølvsug(25000) og vogelsangspreiar( anbefalast på det varmaste) for 2 år sidan og gav ca 300. Kjempefornøgd! Sett i stor dyse i vogelsangspreiar og strupa ned røyren før spreiar med 50mm dyse. Reduserer spreiebredde og trykk på spreiaren nå du har høgtrykkspumpe. Spreiar nå ned til 13 m mot 17 m originalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kjører ei 12000l joskin vanlig tankvogn med lågtrykk pumpe.

Det er den stødigste og beste vogna eg har kjørt, så du kan få joskin uten vakum. Anbefalest på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...