Gå til innhold

Hjort vs rundballe


Gjest

Anbefalte innlegg

Har vert plaget av hjort som gnager hull i rundballene, noen tips for å holde dyrene unna? Dei gnager små hull i alle i steden for å spise opp ein, irriterende,pluss at kvaliteten på ballene blir dårlig..gode råd?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Silo er kanskje ikke en dårlig løsning, men jeg har sett rundballer inngjerda med sånne byggeplassgjerder i hjorteutsatte området. Det er vel og mer permanente gjerder av samme dimensjon som blir brukt for å holde hjorten på innsida av de som har hjort som husdyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Gjerder og strøm er ikkje nåken løsning da eg har mange på forskjellige plasser med dårlig område å gjerde inn. Tildekking blir fort dyrt når en har mange..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjøp armeringsnett, og bruk desse som gjerde. Fungerer utmerket. desse er 6 meter lange og 2 meter høge, eg brukte 3 påler på eit nett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Jeg lagrer rundballene i haug/stakk på noen få plasser. Hesjestaur settes rundt haugen før frosten kommer, og når vinteren nærmer seg og hjorten kommer, henger jeg på to høyder med gammelt nasjonalgjerde som jeg har tatt vare på fra en gjerdesanering. Gratis og enkelt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...