Gå til innhold

Rundballepresse erfaringer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen her som kan dele sin erfaring med nye presser?

Tenker da spesielt på:

1-Kverneland 6325

2-Welger 245 profi

3-Kuhn FB/FBP 2135 HydroProtect 23

i prioritert rekkefølge...

 

Disse pressene er ca like i vekt og tror ikke jeg vil ha stort tyngre presse pga brattlendte jorder. Har i dag Deere 572 uten innmaterrotor (reimepresse) men etter å ha prøvd Welger så vil jeg heller gå for fastkammer. Sikkert ikke rettferdig å sammenligne Deere`n med disse mer proffpressene men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Ville kanskje venta med Kverneland 6325 da denne er ny på markedet. Jeg syns personleg at ei presse bør være utprøvd, og etter ca 2 år på markedet bør noen av barnesykdommene være borte.

Dei andre pressemerken som du nevner har vært på markedet ei god stund og er bra merker.

Har du ikke vurdert JD 578? Kjørte slik selv for noen år siden, og var kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei å takk for svar.

 

Joda, har sett på den men fikk litt kalde føtter når jeg såg en entrepenør sto med hue inni pressa store deler av dagen,hehe. Men det kan jo være andre årsaker til det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

At ein står med hue inne i pressa noen ganger, må ein rekne med. Uansett hvilket merke ein kjører.

Orkel sine presser er også bra. Som du sikkert veit så er det ikke rullelager på valsene, kun glidelager. Ein slipper å tenke på lagerskifte på valsene på orkel sine presser, som kan være eit ork på andre presser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg har kjørt mange forskjellige presser opp igjennom årene nå. Etter at jeg skaffet meg Orkel har jeg ALDRI hatt lagerskifte på rullene, jeg har nå passert godt over 20 000 baller og pressa går fortsatt som en drøm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Styr unna Kverneland og JD, orkel har valselager som holder, men små baller og dårlig kutting (1260) Har kjørt 15000 baller med welger 245 uten driftstans, 25 kniver med bra kutting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takker for svar.

Har en welger 235 profi på prøve nå (gått 800 ball) som jeg synes er en fantastisk bra presse, presser bløtt hundegras med vassarve uten problem. Det likte i allfal ikke JD`n. Så det spørs om jeg går for denne.

 

TMG, vet du noen vesentlig grunn til å velge 245 foran 235?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...