Guest Alex_1 Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Finnes det noen oversikt over de vanligste ugresstypene vi opplever å ha på vår dyrka jord og info rundt bekjempelse av dette? Har somn sagt overtatt en gård og ser at det både er høymole og tuster jeg gjerne skulle blitt kvitt:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Finnes det noen oversikt over de vanligste ugresstypene vi opplever å ha på vår dyrka jord og info rundt bekjempelse av dette? Har somn sagt overtatt en gård og ser at det både er høymole og tuster jeg gjerne skulle blitt kvitt:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_1 Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Takker. Mye interessant lesing, men tenkte mer i retning av bilder og informasjon rundt de forskjellige type ugressene og hvordan en bekjemper slikt både med og uten gift. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blåtass_1 Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Denne her fikk vi i posten ? kan sikkert være kjekk. Link til PDF i bunnen av omtalen. http://fylkesmannen.no/fagom.aspx?m=36389&\;amid=3278973 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rhihld_1 Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 VIPS- Ugras har det meste du spør etter http://vips.ipmdss.dk/cp/menu/menu.asp?subjectid=1&\;id=vips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_1 Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Blåtass: Takk. Var nøyaktig det jeg var ute etter. Noen som har erfaring på beste måte å bli kvitt lyssiv/knappsiv? Snu jorda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_1 Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Fortsetter i samme tråd: Lyssiv begynner visst og bli ett problem rundt forbi. Noen erfaringer å bli kvitt denne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 mcpa eller mekoprop middel fungerer bra. Men det er viktig å ta dem tidlig nok. Er det langt og vissent i tuppene, kan du pusse av med beitepusser først, og sprøyte når det er kommet opp ein del igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kjekken Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 hvis du har kanklipper med blad og skjær deg nedat til sivet blir brund/svart i stammen, kjem det ikkje opp til neste år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rust Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Glytzhkof: Send gjerne pdf'en til meg, hvis du gidder. adressen er retos@hotmail.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.