Gå til innhold

Ugressoversikt


Gjest

Anbefalte innlegg

Finnes det noen oversikt over de vanligste ugresstypene vi opplever å ha på vår dyrka jord og info rundt bekjempelse av dette? Har somn sagt overtatt en gård og ser at det både er høymole og tuster jeg gjerne skulle blitt kvitt:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alex_1
Finnes det noen oversikt over de vanligste ugresstypene vi opplever å ha på vår dyrka jord og info rundt bekjempelse av dette? Har somn sagt overtatt en gård og ser at det både er høymole og tuster jeg gjerne skulle blitt kvitt:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alex_1
Takker. Mye interessant lesing, men tenkte mer i retning av bilder og informasjon rundt de forskjellige type ugressene og hvordan en bekjemper slikt både med og uten gift.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alex_1
Blåtass: Takk. Var nøyaktig det jeg var ute etter. Noen som har erfaring på beste måte å bli kvitt lyssiv/knappsiv? Snu jorda?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Alex_1
Fortsetter i samme tråd: Lyssiv begynner visst og bli ett problem rundt forbi. Noen erfaringer å bli kvitt denne?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
mcpa eller mekoprop middel fungerer bra. Men det er viktig å ta dem tidlig nok. Er det langt og vissent i tuppene, kan du pusse av med beitepusser først, og sprøyte når det er kommet opp ein del igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest kjekken

hvis du har kanklipper med blad og skjær deg nedat til sivet blir brund/svart i stammen, kjem det ikkje opp til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...