Guest Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Det nærmer seg våronn selv om man ikke skulle tro det, 50-60 cm snø ute på jordene nå. Men vi er nok igang om en måneds tid... Sitter å "grugleder" meg til pløyinga og kikker på ei skålharv fra Unia på finn. Se link http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object?finnkode=27438397 Lurer på hvordan noe slikt vil fungere? Jeg driver med ensidig kornproduksjon, og pløyer ned halmen. Har ikke vedig lyst til å gjøre jordarbeiding på høsten. Må/bør man det med ei slik harv? Ser for meg og kjøre 1-2 ganger på våren og så med vanlig kombimaskin med skållabber på såsiden etter dette. Driver ikke økologisk, så noe mer sprøyting er mulig. Pleier å sprøyte med glyfosfat hvert 2. år nå. Er ei slik harv en fornuftig investering med tanke på tidsforbruk/avling/totaløkonomi? Kan legge til at jeg jobber 100% og vel så det utenom gården, men er med i en vaktordning som gir meg en ganske stor frihet med avspasering osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.