Gå til innhold

tume slep kombisåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe meg ei brukt tume slepsåmaskin 3 meter tidlig 90 talls. Har en eldgammel tume fra tidlig 70 tall fra før og den fungerer sånn ok. Men problemer med tetting og knekkeing av plastrørene.

Er det gode erfaringer med tume sine slepemodeller fra tidlig nittitall? Noen man bør være ops på vd besiktigelse av maskinen? Generelle tips om denne maskin motas med takk. Tror i utgangspunktet det er ei maskin ypperlig for mitt bruk. da jeg har betydelig med korn som skall sås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vurderer og kjøpe meg ei brukt tume slepsåmaskin 3 meter tidlig 90 talls. Har en eldgammel tume fra tidlig 70 tall fra før og den fungerer sånn ok. Men problemer med tetting og knekkeing av plastrørene.

Er det gode erfaringer med tume sine slepemodeller fra tidlig nittitall? Noen man bør være ops på vd besiktigelse av maskinen? Generelle tips om denne maskin motas med takk. Tror i utgangspunktet det er ei maskin ypperlig for mitt bruk. da jeg har betydelig med korn som skall sås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ts her igjen noen som har brukt/hatt voogel not vendeplog? Ser det er en billig en til salgs i dannmark men har ike peiling på om di er brukbare. Men prisen frister hvis kvaliteten er bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

Er det skåler på den du skal kjøpe, sjekk at de ikke er for mye slitt, koster fort 500,- stk for å bytte og da sitter du brått med en ekstra utgift på 15-20 tusen.

 

Rust er jo en gjenganger å se etter, slitte matevalser (se på hullene de går ut i siden på

hvor mye luft det er over hver rille)

 

Oppdaget at 2500 med traktormønstrete dekk er noe bredere enn 250 var.

 

har vel hatt et rør som har knekt, men jeg oppdager at plastslangene til gjødsla har en tendens til å kladde innvendig og må tas av og spyles etter noen hundre mål (samme på tungslep modellene til tume)

 

Hadde pakketrommel på den gamle, men ingenting på den nye med skåler på sålabbene og jeg savner etterharv på den så det bør du passe på å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...