Gå til innhold

Bailey dumperhenger


Gjest

Anbefalte innlegg

Har sett litt på en 10 tonns Bailey henger, og lurer litt på bruker erfaring med dei, samenlignet med foss eik som er alternativet, men 3 mnd leveringstid synest eg er litt lenge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Den som venter på noko godt venter ikkje forjeves... Tru meg det er verd dei 3 måndene og vente for å få en Foss eik henger. Skreddersøm , norsk høykvalitet , høy innbytte og bruktpris , samt 3-4 ganger så lang levetid som enkelte av konkurentene er bare noen av fordelene. Har sjølv en foss eik enakslet 4 tonns henger som eg pusset opp med nytt treverk og 500dekk i vinter den var ny i 1981 og eg er andre generasjon som bruker den. kostet meg 5-6 tusen i dekk og trevirke pluss noen kvelder i løa og har nå en tillhenger god som ny og som kommer til å vare i årevis. hadde eg solgt hengeren nå så hadde eg fått ca det dobbelte av det faren min ga for den ny i 81!! Det sier litt.. Naboen hadde en kipa henger frå 90 tallet den ble kasert i 2007 da kjøpte han en wekman og den ser alerede ganske rammeskjev ut .

 

Sats på Foss Eiken du , det er mitt råd .

 

lykke til med handelen uansett merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eg har ingen kjennskap til Omd hengere, er her nåken med erfaring med dei? Er dei samanlignbare med foss eik i pris og kvalitet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1
Det ruller ein heil del fuglestad dumpere i rogaland sjå entreprenører, har ikkje hørt noge negativt om dei nå blir produsert i Odda. gode løysninger, og fult på høyde med fosseik.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

hei alle sammen.

vi i Bjerknes entreprenør er opptatt av høy nyttelast og gode kjøre egenskaper på hengeren våre.Vi har prøvd snart det som er og prøve .

konklusjon er :

foss eik solid men for tung til dagens standard,liten kasse.

har kjørt Joskin 22/50 det er gromt ruller fantastisk og høy stabilitet men litt liten kasse her er det gromm henger for ca 350000,-.

Tyske Krampe er nokk hakke grommere det er fordi di har mye kult utstyr og få start pris ca 40000 tusen euro men med det beste understellet BPW akslinger.

vi kjører i dag stronga hp 1000 half pipe det er markedets største kasse og godkjent for 20500 nyttelast vi valgte fjøring på boggien

noe som er ett must når du er på vei.pris ca 390000,-.

når dere går til en forhandler og lurer på en solid dumper spør først om type akslinger sier di f eks FAB eller GRANNING tro meg STYR UNNA,

men har di ADR eller BPW så se litt mer på di hengerene ANBEFALES.

 

mvh Bjerknes Entreprenør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...