Gå til innhold

direktesåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med underhaug direktesåmaskin? På de nye kan man få med en trommel bak, den koster 24000 ekstra , er denne verdt pengene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rapland_1
Er det noen som har erfaring med underhaug direktesåmaskin? På de nye kan man få med en trommel bak, den koster 24000 ekstra , er denne verdt pengene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans eller andre med direktesåingserfaring: Har eit jordstykkje som vart nysådd for 4 år sidan. Men no er det enormt mykje løvetann der og tynt i rota. Kvier meg å pløva på nytt, grunna grunn jord. Kan direktesåing vera noko her???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Hei jeg hadde en underhaug direktesåmaskin. Jeg solgt den for heller å satse på horisontalfres med såmaskin. Hans har kommet med veldig gode råd! Min erfaring er og var at horisontalfresen gir et bedre og mer stabilt resultat. Underhaug sin maskin er ypperlig til supplering i eldre eng. Ved direktesåing kommer veksten seint igang pga at jorden ikke er svart, og absorbere mindre varme. (svart såbed mer varme) Min erfaring er at ved direktesåing om våren mister du en slått i forhold til Horisontalfresing.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
24000 ekstra for trommel bak er ein stiv pris etter mi meining. Det går raskt å gå over med ei ringtrommel etterpå. Denne er tyngre og gjer ein bedre jobb også. Det går også å montere ei billig brukt ringtrommel bakpå såmaskinen.Bruker direktesåing til å så i plasser det er vanskelig å pløye. Fek. beiter. Bruke då raigras då denne konkurerer bra mot annen vegetasjon. Anbefale ellers å brakke først.Har også bra resultat med å brakke ,og trekke ei vanlig harv over før en sår med vanlig såmaskin. Bruke denna metoden på myrjord da fresing eller horisontalharv \&quot\;knuser\&quot\; jorda for mykje på myrjord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...