Gå til innhold

forskjellige typer steinsvans!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

hallo lurer litt på å kjøpe en steinsvans til å ha på lastern, men etter å ha titta litt så kunne det være arti å høre om andres erfaringer /synspunkter.

jeg er interesert i en som er solid,de fleste ser jo like ut men det er da stor forskjell på tinne tykkelse,har lagt merke til at noen har påsveist "klaff" mens noen har profil bøyde tinner-for å kunne holde igjen stein mens ny stein svanses på.

de m profilbøyde tinner må da vel være svakere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo lurer litt på å kjøpe en steinsvans til å ha på lastern, men etter å ha titta litt så kunne det være arti å høre om andres erfaringer /synspunkter.

jeg er interesert i en som er solid,de fleste ser jo like ut men det er da stor forskjell på tinne tykkelse,har lagt merke til at noen har påsveist \&quot\;klaff\&quot\; mens noen har profil bøyde tinner-for å kunne holde igjen stein mens ny stein svanses på.

de m profilbøyde tinner må da vel være svakere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Har hatt Kverneland med bøyde tinder i mange år. Den er kun brukt på lasteren, men til tross for harde tak i nydyrking og masse annen bruk har jeg aldri bøyd eller knekkt en eneste tinde. Ulempen med bøyde tinder er at om den vrir seg blir avstanden mot nabotindene forandret. Dette er av typen med grove liggende bjelker. De gamle modellene med spiler i ryggen gir mye bedre sikt når den brukes på lasteren. Har vurdert å bygge om \&quot\;ryggen\&quot\; for å få bedre sikt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...