Gå til innhold

Einbøck pnaumaticstar


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har prøvd å så bygg med einbøck pnaumaticstar med elektrisk vifte?? Går det?? Eller blir frøa for store til at vifta greier å blåse. Vil man eventuelt få dårlig spiring siden frøa ikke kommer dypt nok??Lurte også på om noen har erfaring med å blande bygg og forraps?? Smaklighet, avlingsnivå, blandingsforhold?. Har mye overvintringsskader, og tenkte derfor å så bare bygg og forraps nå, og gressfrø til høsten for å få størst mulig avling. Bor i nordland.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Sår korn med vanlig kunstgjødselspreder først, kjører deretter over med Einbøck såmaskina å sår grasfrøet. Har vurdert å prøve den på kornet, men synest det blir nøyaktig nok som dekkvekst når jeg bruker kunstgjødsel sprederen. Tromler tilslutt og får god spiring på både korn og gras.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Om du har instruksjonsboka til sprederen din så står det kansje der.

Jeg har en gammel Amazone å i boka til den sto det spredetabell til forskjellige frøsorter. Har inntrykk av at min gir ut noe mindre en det den skal iht tabell.

Pleier å ha ut ca 7-10 kg pr daa. 3/4 åpning av det jeg bruker når jeg sprer gjødsel har passet brukbart for meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...