Gå til innhold

beholde gml Trima laster på ny traktor, eller kjøpe ny laster??? Hva lønner seg?


Gjest

Anbefalte innlegg

skal bytte inn min gml traktor i en ny John Deere 6830 50km/t. Skal ha laster på den nye. Lasteren som sitter på den gml traktoren er en Trima 4.80 fra 2001. Omtrent så god som ny. Lønner det seg for meg å beholde denne lasteren å bruke den på den nye John Deeren, eller selge gml traktoren med lasteren, og kjøpe ny traktor med ny laster''''? Hva lønner seg?

Synes ny laster for blir veldig dyrt med 3dje funksjon, demper og hydr. redskapslås. Alt dette har jeg på den gml lasteren....

 

Mvh

Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

skal bytte inn min gml traktor i en ny John Deere 6830 50km/t. Skal ha laster på den nye. Lasteren som sitter på den gml traktoren er en Trima 4.80 fra 2001. Omtrent så god som ny. Lønner det seg for meg å beholde denne lasteren å bruke den på den nye John Deeren, eller selge gml traktoren med lasteren, og kjøpe ny traktor med ny laster\'\'\'\'? Hva lønner seg?

Synes ny laster for blir veldig dyrt med 3dje funksjon, demper og hydr. redskapslås. Alt dette har jeg på den gml lasteren....

 

Mvh

Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønne og lønne seg,trur ikke du får til svarene meir for traktoren som nytt koster.hvis branket passer over så spare du i vert fall på det.prøv og regn på det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
vankelig det der ja. vi beholdt det gammle. men det var domt, dem nye lasteran er veldig mer rette i geometrien og er mere efektiv og bruke, jeg anbefaler og kjøpe allt nytt pga erfaring.... dyrt ja men det er vel en liten dråpe i det store på en sånn traktor..????
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kom nytt fundament da Trima lanserte denna nye + (pluss) lasteren.

Så da må du evt få tak i Chief-braketter,men det er ikkeno problem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Du kann sannsynleg vis få kjøpt nye feste på Lasterbukken, slik att den gamle lasteren passer på nye braketter.. Det er vertfall muleg andre veien..

 

Trima 4.80 lasteren e no en kjempelaster, med skikkeleg brytekraft på tilten, i forhold til nye lastera.. Powerlinken til Trima var vel ett scoop.... Sats på å ta med lastere til den nye.. Innbytteprisen med og uten laster er det ikkje stor forskjell på. Får som regel ikkje betalt for tibehør på en traktor når det er innbytte...

 

Sjå på www.alo.no , der finn du alle opplysninger du treng å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...