Guest Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Någen som har erfaring med kortbås inredning til fjøssystemer og reime? Fordeler, hva er bra/dårligt, er de vits å ha stengning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Omf_1 Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Någen som har erfaring med kortbås inredning til fjøssystemer og reime? Fordeler, hva er bra/dårligt, er de vits å ha stengning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Jeg har stor tro på focusinnredninga fra delaval el l. Brukes mye i sverige siden det er forbudt med kutrener der. Kua presses litt bak når den står. Virker litt på samme måte som en nakkebom. Det er viktig at krybbekant og forbrett er utformet på riktig måte skal båsen fungere bra. Jeg har tidliger hatt kortbås uten låsing. Fungerer greit, men jeg syns det var ganske irriterende med dyr som beit på melkeslanger og gikk bak på rista under melking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Har både reime og delaval. Reime sin innredning er for veik, og må sveises til alle tider. Delaval sin er jeg fornøyd med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.