Gå til innhold

Agronic spesialforutlegger for rundball.


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvem som er forhandler på disse selvlastende forutleggerne her i norge?

 

Den utleggern jeg tenker på her er litt lik den som CIFI selger,den jobber iallefall etter samme prinsippet. VarmoLift tror jeg den heter, men

den agronic''''en har mindre svingradius og ser ut til å være mere lettmanøvrert på trange plasser enn varmolift maskina.

Forer kun med rundball å har etter den kuldeperioden vi har hatt i det siste begynt å bli lei av å slå beintæla baller gjennom orkel F2 utleggern.

Så jeg har begynt å se meg om etter noe mere spesialisert/egnet utstyr for foring, syntes

Agronic og varmolift utleggera så ut som et godt alternativt iogmed at det er en saktegåendekniv son skjærer opp ballerne istede forr roterende valser og avlesservogn kjeder som river opp foret, dette virker fornuftig med tanke på driftsikkerhet.

 

Hvis noen har erfaringer med denne typen forutlegger eller andre utleggere som er egnet for runball så del dem gjerne, takker for alle inspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvem som er forhandler på disse selvlastende forutleggerne her i norge?

 

Den utleggern jeg tenker på her er litt lik den som CIFI selger,den jobber iallefall etter samme prinsippet. VarmoLift tror jeg den heter, men

den agronic\'\'\'\'en har mindre svingradius og ser ut til å være mere lettmanøvrert på trange plasser enn varmolift maskina.

Forer kun med rundball å har etter den kuldeperioden vi har hatt i det siste begynt å bli lei av å slå beintæla baller gjennom orkel F2 utleggern.

Så jeg har begynt å se meg om etter noe mere spesialisert/egnet utstyr for foring, syntes

Agronic og varmolift utleggera så ut som et godt alternativt iogmed at det er en saktegåendekniv son skjærer opp ballerne istede forr roterende valser og avlesservogn kjeder som river opp foret, dette virker fornuftig med tanke på driftsikkerhet.

 

Hvis noen har erfaringer med denne typen forutlegger eller andre utleggere som er egnet for runball så del dem gjerne, takker for alle inspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest svein.loeken

Har ikke prøvd disse, men synes også de ser spennende ut. Var en brukt Varmo Lift til salgs på Lena Maskin tidligere i år, og jeg snakket med han som hadde hatt den. Fungerte fint på rå baller, og tok også ganske bra frosne. Men tørre baller, og ikke minst halmballer taklet den ikke særlg bra, sa han. Så han hadde brukt minilaster til tørre baller og halm, og ville gå over til å bare bruke det.

Artig å høre om flere har erfaring med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...