Gå til innhold

STOR BIL-TILHENGER


xeobib

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe meg større henger til vare/personbil ,har studert litt rundt på nett og mykje bra å få tak i ser det ut til. Har vurdert Gaupen sin største men vil ha ein større enn det.Ser at eit firma TilhengerNor på Dal har ein merke Anssens der dei har ein modell MSX3000,dette er ein multifunksjonshenger/maskinhenger(med innebygde kjørebruer) kan og ev.brukes til bilfrakter.Planet er 4x2m så det er stort. Er klar over at ein så stor henger har sine ulemper med tanke på smidighet i trafikken og parkering osv. men ser at behovet mitt for ein slik likevel er der.

Den har totalvekt 3000kg -2500kg nyttelast

 

Med klasse BE i førerkortet kan ein vel kjøre med henger med større totalvekt enn oppgitt i bilvognkort.Då er det aktuell vekt på last som gjelder og ikkje totalvekt oppgitt i tilhenger-vognkort....meiner eg.!

 

Har no bil som kan trekke 2000kg ,vurderer muligens å skaffe ein større

 

Bilhenger får ein vel utgifsføre med momsrefusjon i gårdsregneskapet??

 

Synspunkt..!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aktuell totalvekt som gjeld når du har BE. Men du kan ikkje ha større aktuell totalvekt enn det som står i vognkort til bilen. I dette tilfelle altså 2000 kg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Ifor-Williams sine hengere før du bestemmer deg. Tror det er svært bra hengere og du har også her lomme til kjørebruer under planet. Elektrisk tipp og høye nettingkarmer er også mulig.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring tilhengerproffen han har jeg selv handlet med å har ingen negative tin å si om hverken produktene eller service. Www.tilhengerproffen.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...