Gå til innhold

Trima laster


Gjest

Anbefalte innlegg

hei:) lurer på om det er nokon så vett om det er vanligt at trima henger någe så vanvittigt? eg har prøvt å ta det av men eg har ikkje klart det. hadde ei full skuffe med sand men ikkje då ein gang ville den løsne.

Någen så har nokon gode forslag på koss eg kan få den av? den er ikkje meir enn 6 månar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John_Deere

hei:) lurer på om det er nokon så vett om det er vanligt at trima henger någe så vanvittigt? eg har prøvt å ta det av men eg har ikkje klart det. hadde ei full skuffe med sand men ikkje då ein gang ville den løsne.

Någen så har nokon gode forslag på koss eg kan få den av? den er ikkje meir enn 6 månar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Snakker du om å ta av lasteren?

Jeg prøvde også med et tungt redskap før jeg las i instruksjonsboken HVORDAN det skulle gjøres.

 

Lasteren ligger fint i krybben med boltene ute, selv med løftet last.

 

Plant underlag, spissen av skuffa i bakken, bakkanten av skuffa 10cm over bakken, støttebeina i bakken (tilnærmet). Fri traktoren (kjør sakte forover) mens du senker lasteren. Da vil den løfte seg selv opp fra krybba.

 

Avlast slangene når lasteren er helt fri, og skuffa ligger plant med bakken.

Den trenger ikke å være tung, men det er nok en god sikkerhet for at ikke lasteren skal tippe bakover.

 

Kos deg meg god sikt forover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Litt off topic, men jeg vurderer å bytte ut min slitne Trima 1820 laster.

Passer nye Trima + serien og eller Quicke Q-serien på gamle Trima braketter? Jeg har bred type laster fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Jeg har lest at man kan bestille nye Trima+ tilpasset gamle braketter. Snakk med forhandler eller så kan du ringe Ålø Norge.

 

John Deere:

Tips: Jeg bruker å smøre godt med fett i kontaktpunktene mellom laster og braketter så setter de seg ikke så godt sammen og man unngår slitasje. Til dette bruker jeg Omegafett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både +2.0P, +3.0P og +4.0P kan leveres til båda smale og brede braketter, henholdsvis \&quot\;smal special\&quot\; og \&quot\;bred special\&quot\;.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...