Gå til innhold

planlegg yndgdyravdeling i gammelf fjøs


Gjest

Anbefalte innlegg

hei, vi skall riveut gulvet i det gamle fjøset til våren, men det har vert arti og fått flere syn på hvordan vi kan gjøre det .. hvem kann jeg ta kontakt med,??? uten att det blir astronomiske regninger av det.??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
hei, vi skall riveut gulvet i det gamle fjøset til våren, men det har vert arti og fått flere syn på hvordan vi kan gjøre det .. hvem kann jeg ta kontakt med,??? uten att det blir astronomiske regninger av det.??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
sannt det, har tegnet sjøl alt det vi har bygd til nå, men har hatt delaval til og tegne sluttresultatet. men nå har vi en liten nøtt, det gamle fjøset her er en god del breiere en vanlig, det er 14 m, så di eventuelle bingene blir så jupe, god plass til mye dyr men lite eteplass...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Sannsynlegvis har golvet ditt ein konstruktiv funksjon i bygget. Det er ein del hensyn å ta til armering, søyler, dragarar m.m.. Du kan ikkje planleggje berre med tanke på det som skjer over golvet. Du bør få litt ingeniørhjelp til å vurdere konstruksjonane. Ja, det kostar - men konsekvensane av alternativet kan bli veldig mykje dyrare.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde liknende jobb i sommer ,tømde mottinga og vaska leigde ein minimaskin og pigga ned heile golvet kjørde det so ut med belte trillebår,fekk lokal betong entrepenør tiil og annbefele utbedringer der det var nødvendigt for opplegg til spalt,brukte forsøksringens arkitekt til og beregne drager midtetter til opplegg spalt dette kom på 1250 kr,tegninger og beregninger,skissa av heile prosjektet kosta ingenting denn laga rådgjevaren til fatland,hos meg er bingane 5,5 djupe full spalt menn dimmensjonert så ein kann lage tett liggje areal, her blei 3 binger på 3,8 m og 2,5m forbrett ca 62 m2 spalt,rundt600 t eigeninnsats total kostnad 125000,frontar og skiljer kjøpte eg brukt 10000!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
byggingeniøren som vi hadde på prosjektet mente det var bare og sage vekk dekket og la søyler og dragere stå. uten svekkelse i bygget. nå er jeg snart ferdig med ett forslag med trokkutgjødsling. drivgang ved vegg, liggepall og spallt inn mot forbrett. tror det blir bra....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...