Gå til innhold

Lely A3 og shuttle.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har mulighet til å få tak i en pent brukt Lely A3 (import), hvor jeg kjenner eieren via bekjente. Maskinen er godt vedlikeholdt og skal lett takle besetningen min.

 

Har ikke vært i Fjøssystemer, men går ut fra at de er behjelpelig med å montere, sålenge de får service på maskina etterpå.

 

Men problemet er som følger, en samdrift er i bygda har A3 og de er fornøyde med maskina. Men de sier at Shuttlen, altså melkeprøveuttakeren, stort sett aldri fungerer. De har hatt servicefolk fra FS til å se på det, uten nevneverdig forbedring. Er det flere der ute som sliter med dette? Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe en slik maskin, om shuttlen ikke virker. Da kan sikkert staldmegleren skaffe en blå robot som har en melkeprøveuttaker som virker.

 

Jeg legger mye energi i å få tatt melkeprøver i melkestallen min i dag og vil gjerne fortsette med det i framtida også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har mulighet til å få tak i en pent brukt Lely A3 (import), hvor jeg kjenner eieren via bekjente. Maskinen er godt vedlikeholdt og skal lett takle besetningen min.

 

Har ikke vært i Fjøssystemer, men går ut fra at de er behjelpelig med å montere, sålenge de får service på maskina etterpå.

 

Men problemet er som følger, en samdrift er i bygda har A3 og de er fornøyde med maskina. Men de sier at Shuttlen, altså melkeprøveuttakeren, stort sett aldri fungerer. De har hatt servicefolk fra FS til å se på det, uten nevneverdig forbedring. Er det flere der ute som sliter med dette? Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe en slik maskin, om shuttlen ikke virker. Da kan sikkert staldmegleren skaffe en blå robot som har en melkeprøveuttaker som virker.

 

Jeg legger mye energi i å få tatt melkeprøver i melkestallen min i dag og vil gjerne fortsette med det i framtida også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD6630_1
Hei,vi har ikkje problemer med shuttelen.tar fettprøver annanhver mnd og har hatt maskinen 1,5år nå.lely vill eg ambefale,vår maskin går vertfall veldigt godt,og det er bare lely som har fastpris serviceavtale som dekker det meste,delaval har nå fott det,men jelder kun nye maskiner..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

Kom en oppdatering på shuttlen for et års tid siden, en liten plastkrans på arma som går på skinna, mye mer stabil etter det.

Kan ellers anbefale lely og fjøssystemer, bare styr unna mqc-c enheten (celletalsmåleren) en del tull med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Arnt_Ulkestad_1

Hei Lely A3.

 

Hva angår montasje og service på brukt robot er Fjøssystemer selvfølgelig behjelpelig med dette. Ta kontakt med nærmeste Lely Senter så før du nok hjelp med planlegginga.

 

Som Nils Petter skriver så har det kommet en oppdatering av disse prøveuttakerne som ser ut til og fungere fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...