Gå til innhold

Fullwood Merlin melkerobot


Anbefalte innlegg

Så til min store overraskelse at AHI-Norge skal importere og selge Fullwood melkerobot og at denne skal monteres og serves av Tess..

 

Fullwood er vel den eneste av de "store" merkene jeg ikke har sett i levende live (og Westfalia Leonardo vel og merke), men ut fra det jeg har sett på nett før ligner det jo litt på en Lely A2..

 

Så vidt meg fortalt finnes det ingen eksemplarer av denne roboten i Norge?? Er det noen her som har sett den i live og evt. har noen formening om hvordan den funker.. (Jada, den melker nok kyr) Men driftsmessig, byggekvalitet etc??

 

En annen kurrositet er jo forsåvidt Gascoigne Melotte som det såvidt meg fortalt finnes to av i kongeriket, en i gudbrandsdalen og en i Nord Trøndelag.. Kom gjerne med inputs på den roboten også!!

 

Som det er diskutert her før, så er service en viktig del av det å ha en robot, Tess klinger for min del relativt bra i ørene. Mens AHI har jeg litt blandet intrykk av, har ingen egne erfaringer vel og merke, men noe fra bekjente og ikke minst fra detta forumet..

 

Så da lurer jeg litt på hva mine medforumister mener om dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg bodde i Danmark stod det i Landsbladet om en bonde som hadde kjøpt 2 Fullwood melkeroboter. Etter 1/2 års bøvl, ble de satt ut i redskapshuset og han kjøpte 2 Lely. De virket helt som de skulle. Sansynligvis står de to Fullwood fremdeles i hans redsapshus. Dog var dette for 5 år siden, så kan jo hende/får håpe kvaliteten er bedre i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn_S_1

Det er en fullwood melkerobot i Vestby i Trysil, har vært å sett på denne og snakket med brukerne og de er meget godt fornøyd med roboten.

 

Det står en gascoine melotte på Slettås i Trysil, har vært å sett denne i drift også for noen år siden,brukeren var fornøyd da, men ser denne er til salgs på finn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn_S_1

Roboten som står til salgs på finn nå er en enkeltbokser.

 

Fullwood Merlin roboten er rimelig lik en A2 ja. Men den har flere av bi funksjonene flyttet ut av enheten slik som vakumpumpe, melkeutskiller og varmtvannsbereder. Dette gjør den litt mer tidkrevende å montere vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn_S_1

Gascoine roboten ble solgt av BK maskin.Fullwood roboten ble solgt av Milktech Danmark.

 

Noen som vet hvor mange Fullwood roboter som er produsert og solgt på verdensbasis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...