Gå til innhold

hva betaler dere for å støpe?


Gjest

Anbefalte innlegg

hei lurer litt på hva det betales for betong å støpe tjenester rundt om i dette land!

jeg skal støpe en platting på ca 500 m2 til sommeren betongen kom på ca 2000 kr m3 mens noen med laser å helikopter skulle ha 70 kr m2 for den jobben.

tror dere det holder med 15 cm gulv i et redskapshus?

va er best av betong med armering lontra tradisjonelt med armerings nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei lurer litt på hva det betales for betong å støpe tjenester rundt om i dette land!

jeg skal støpe en platting på ca 500 m2 til sommeren betongen kom på ca 2000 kr m3 mens noen med laser å helikopter skulle ha 70 kr m2 for den jobben.

tror dere det holder med 15 cm gulv i et redskapshus?

va er best av betong med armering lontra tradisjonelt med armerings nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Her ligger betongen rundt 950-1000 kroner pr m3. Bør være greit nok med 10-12 cm gulv dersom underlager er bra. Gjerne fiberbetong i stedet for matter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei Gary

 

Betongen her ligger på ca 1000pr m3 alt etter kvalitet.

15 cm er alt for mye som gulv i et redskapshus.

Forutsetter at du har singlet av eller lagt inn sand som

underlag.

Eg hadde leid ei vibratorplate \&quot\;hoppetusse\&quot\; og ein laser og

planert underlaget skikkelig og komprimert det godt.

Dernest ville eg lagt ut matter og brukt litt god kvalitet på

betongen f.eks b35 og lagt 8cm det er nok hvis du har

komprimert underlaget skikkelig.

Så leier du et helikopter selv og pusser selv det går bra.

 

Alternativ 2 er å legge asfalt.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

støpte gulv for en kompis i Sigdal i sommer (plate til liggeareale for kjøttfe), og betalte faktisk ikke mer enn 5500,- for 7kbm B35, og da stod bilen på tunet i en time, pluss at blanderiet ligger et godt stykke unna.

 

Er enig i at 15cm er unødvendig mye. 10 cm holder, men jeg sverger til \&quot\;gammaldags\&quot\; støping, med armeringsnett K134. Pleier å \&quot\;skvise\&quot\; netta ned i biter av isopor hvis jeg ikke har distanseklosser.

Grunnarbeidet er som vanlig viktig, og i dette tilfellet var det plansiloer som vi hadde fylt igjen med gradert stein. Komprimerte grundig med 450kgs \&quot\;hoppetusse\&quot\;.

Jeg foretrekker forøvrig å vibrere betongen straks etter den er lagt ut (eller samtidig) med en slode, så slipper man pussinga etterpå. Vi snakker jo ikke om stuegulv her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Verdt jobben å gå over med \&quot\;helikopter\&quot\; i et redskaphus. Mye lettere å holde reint etterpå. Et gulv med fiber er minst like sterkt som et med matter. Faktisk lettere at det sprekker i store gulv med matter kontra fiber. Dessuten er det lettvint.....hør pris på begge deler eventuelt. Asfalt er vel faktisk vel så dyrt som betong?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

For all del ikkje bruk isoporbiter som avstandklosser.

Dei flyt opp,viss dei blir tråkka på,og då blir overflata lite pen.

Fiberarmert betong er seigere,så det er verre å \&quot\;jokke\&quot\; den ut.

Pris er lik, viss du skal kjøre eit stykke+jobbe flere timer med matter.

 

Riktig utstyr og kompetanse,så er fiberarmert enklest.

Få fagfolk på jobben,men ha dei på timer.Då kan du hjelpe til.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Jeg jobber for et entreprenør/byggfirma, (ikke bare bonde) og vi har bestandig brukt isoporklosser og aldri opplevd det som problematisk.

 

Sist jeg sjekka var fiberarmert en god del dyrere, og enn så lenge så tror jeg det svarer seg å ta jobben med å hive ut nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Hei

Hvis det kun er redskaper så kan jo flytebetong være et alternativ- er lett å legge ut og du sparer å leie helikopter da det er nok å vibrere litt med ei isoporplate eller lignende. Har forsåvidt også vært i flere maskinhus i Danmark hvor det kun er lagt ut grus.

Har selv redskapshus både med og uten betong.

 

Hvis du har litt erefaring med støyping og har mulighet til å få tak i noen dyktige medhjelpere ser jeg ingen grunn til å leie et firma.

 

Men uansett, lykke til med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei, helikopter er udiskutabelt det som gir finest resultat. Men kalrer du deg med et glatt ok gulv kan du dabbe det med alurør/dabbe. 12cm er minimum hvis du skall tunge redskap. gulvet i fjøset er 16cm med 35 kvalitet. betalte da 55000 for betong, pumpe, folk og armeringsnett. hvar og med selv. gulvet var 160kvadrat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spelarjakob_1

Her hos oss ( vestlandet ) er hentepris for slik ferdigbetong 1000 kr. pr. kubikkmeter.

Det som avgjer tjukna på golvet, er om Du skal bruke gaffeltruck.

10 cm. og matter, held i massevis for traktorkøyring.

Det er vanleg med 15 cm. og dobbelarmering i eit golv der det skal køyrast mykje med truck.

Undelagsarbeidet har alt å seie. Bruke masse som ikkje er telesprengande, og grundig avretting og komprimering med vibroplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...