Guest Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 har bestilt meg ein lely discovery, blir levert i oktober! Skal bli kjekt med reine spalter! Nokon som har slik ? Fornøgde med denne? Noko spesielt ein må passe på ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kjellp_1 Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 har bestilt meg ein lely discovery, blir levert i oktober! Skal bli kjekt med reine spalter! Nokon som har slik ? Fornøgde med denne? Noko spesielt ein må passe på ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stig_1 Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Jeg har egentlig både positive og negative erfaringer med Lely Discovery. + renere liggebåser + mindre klauvsykdommer + Tilnærmet tørrt gulvareal - lite treffsikker på ladestasjonen (Fjøssystemer har programert den opptil flere ganger, løses med å kjøre den inn manuelt fra tid til annen) - Beinskade ved påkjørsel - ved driftstopp om på nattestid blir kyrne \"\;late\"\; og går ikke i roboten - Dersom ei ku har halen på spalt når den kjører forbi kan den knekke halebeinet, har blitt en del skeive haler etterhvert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kjellp_1 Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 beinskade på kyr? Det haurdest ikkje bra ut. Satsar på at det går bra her iallefall. Ser fram til at det skal bli reinare liggebåsar :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stig_1 Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Litt upresis i svar, har hatt 2 kyr som fikk påkjørselskader i bein. Ikke noe alvorlig, men det kostet med dyrlege og medisiner. Lykke til med Discovery\'\'\'\'en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.