Gå til innhold

lely eller DeLaval?


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 4 år senere...
kjørt delaval 1 år nå. lite tull her foreløpig. Valgte blå pga oppfølging selger, og pga styrt trafikk. lite prisforskjell. Utover dette hipp som happ for min del, kunne valgt samme igjen, men like gjerne rød også, roboten isolert sett. Uten erfaring fra lely, men snakket med dem som har det så har jeg en misstanke om at det kan ta kortere tid før urolige kviger går av seg selv( mindre mulighet for avspark ved påset?).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Gea er den beste roboten på melkekvalitet, økonomisk på sikt og den er den mest solide konstruksjonen.

Om Fjøssystemer eller FK med sitt serviceapparat hadde solgt denne, ville salgsstatistikken sett helt annerledes ut.

AK-maskiner har problemer med service på alt de selger.

VELDIG SYND, for de forhandler flere av de beste produktene som kan kjøpes for penger!!

 

Uansett\; om roboten er grønn, rød eller blå er bare smakssak. Alle 3 fungerer dersom brukeren er oppmerksom på fordeler og ulemper ved sin maskin. Finn ut hvordan service fungerer i ditt område. Om robotleverandøren erstatter tapt produksjon 6 timer etter stans betyr lite, om alle kuene får mastitt før systemet funker igjen... Vi hadde stopp på robot i påsken. En komponent måtte skiftes. Dette var kjent stoff for servicefolket, så delene lå i bilen. 25 min etter at vi ringte melket roboten igjen. DET betyr mye for meg som bonde:)

 

Hilsen kunde av AK,FK, Eik og Fjøssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...