Gå til innhold

Palms 9,5 tons henger


Mr.T_1

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en slik. Er det noen som har erfaringer? Hvordan er det med deler osv?

 

Skal brukses kun på egen gård til tallekjøring, lettere anlegsvirksomhet og muligens noe transport av rundballer.

 

Skal dra med en 312vario på ca 125 hk og ca 5t inkl laster.

 

Alle seriøse innspill mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ValtraN92_1

Hei. Jeg vurderer også å kjøpe en slik henger, og derfor tenkte jeg at temaet måtte varmes opp igjen....

Noen som har noen innspill å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan prisen på denne hengeren er, men til allsidig gårdsbruk har den ett ankepunkt, som en ren entreprenør vil mene er en fordel\; Det er en ren dumperhenger, uten nedfellbare sidelemmer. Med andre ord, umulig å laste kasser og paller fra siden med frontlaster.

Om jeg skulle kjøpe ny henger, så hadde jeg nok heller vurdert en Orkel TX100 med nedfellbare sidekarmer og løse innleggskarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inge har et poeng med nedfelbare karmer, men inleggspltene kan ikke på noen måte erstatte egenskapene til faste karmsider. Orkel har et meget solid understell, men alt over blir som en blikkboks... har du ikke behov for å kjøre stein ol, kan du gjerne kjøpe orkel. Hvis du derimot trenger en mer solid henger samtidig som det er et must å legge ned karmene, får du feks. bailey hengere med den muligheten....og de koster ikke fryktelig mye mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...