Guest Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Noen som kan anbefale meg ett brukbart drikkekar for storfe? Noe som ikke står å lekker til en hver tid...? Takker for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Noen som kan anbefale meg ett brukbart drikkekar for storfe? Noe som ikke står å lekker til en hver tid...? Takker for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6330_1 Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Inne eller ute? Når jeg skiftet i fjøset så ble det Delaval sine, de gir mye vann og det har vært lite lekasje siste 4 år.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Perska_1 Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Har i flere år nå brukt et rustfritt drikkekar som heter Suevia 1200. Selve karret er i rustfritt stål, mens festet er i støypjern. Ganske rimelig. Har først brukt dem ca 5 år i båsfjøs. Flyttet dem over til løsdriftsfjøs for ett år siden. Et kar har hatt lekkasje på ventilen. Det var allerede fra start, resten har vært helt tette. I løsdriftsfjøs må en huske å etterstramme skruene mellom festet og karret. Kjøpte mitt på www.nessemaskin.no og jeg ser det koster nå 644+mva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Melkebonde_1 Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 DeLaval drikkekar S22.(gir 22 l/min) Felleskjøpet kjører kampanjer på disse med jevne mellomrom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Delaval S22 bør ikke brukes i løsdrift/binger uten brakett eller feste som gjør at de ikke knekker. Har fått ødelagt flere drikkekar på under 1 år pga at de er for svake og blir knekt ned. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Nå er det sånn at jeg skal skifte ut de Delaval drikkekarene jeg har. Jeg er plaget med at ventilene henger seg oppe stadig vekk. Blir litt kjedelig å koste vann ut av forgangen annen hver dag:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.