Guest Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Hei! Noen som kan si meg hva disse nye avtakerne til Delaval koster? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gaute_1 Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Hei! Noen som kan si meg hva disse nye avtakerne til Delaval koster? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Hei. Ber om tillatelse fra Gaute til å utvide tråden til å gjelde erfaringer og spørsmål ang. Milkmaster også. hehe Rune: Vi overtok svigers gård fra nyttår og jeg melker med skinnebane og 4 Milkmastere (MM). Er det noen enkel måte å sjekke (evt kalibrere dem) at de virkelig måler riktig mengde? I en pøs med vann får jeg ingen utslag på flowmåleren. Har hørt at det har noe med konsistensen/tykkelsen på væska. Av og til har et organ ikke villet melke grunnet null utslag på flowmåleren. Etter vask og ved neste stell fungerer det fint igjen. Dette har skjedd med minst 2 av organene. Heldigvis ikke samtidig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gaute_1 Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Jau dæ går bærre godt :-) Her på bruket held vi på med ombygging til løsdrift så jeg trenger ikke Delpro lengre:-) Dette med at milkmaster ikke måler og virker kan ha med at det kan ha lagt seg et rusk på luftehullet på selve organet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jannicke_1 Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Hei! Mener Besetningsstyringen koster ca 40000 kr. Men finnes det noen som har erfaring med det? Er det vært å investere i det? Erfaringer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.