Guest Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 vurderer bygge nytt fjøs. hvor mye må jeg rekne med det koster for et nytt fjøs for ca 30 40 kyr? tenkte bruke gamle fjøs for okser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest harry_1 Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 vurderer bygge nytt fjøs. hvor mye må jeg rekne med det koster for et nytt fjøs for ca 30 40 kyr? tenkte bruke gamle fjøs for okser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 alt etter hva du er på jakt etter.....alt fra 2 til 5 mill....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Kunne tenkt meg å høre hvordan du får til å bygge nytt fjøs til 40 kyr for 2 mill. Jeg har begynt å få inn en del priser, å det nermer seg heller 8 mill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Jeg bygde nytt fjøs i fjor med 47 liggebåser og plass til kalv opp til 3 mnd. ink. gjødsel lager kom det på 3,8 ink alt. betong bygg med takstoler. kontor, omkledningsrom og melkerom, har en 2 ganger 5 melkestall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 LK hvor holder du til? Var det firma som bygde? Hvor mye egen innsats hadde du på bygget Har du bilder eller tegninger av bygget som går ann å få på mail? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Uisolert enkelt bygg, med brukt melkestall til 50 000.......billigste løysninga. Velger du isolert og robot skal du klare det for rundt 5 mill. Hvor bor du Jon o? Hørtes dyrt ut dette bygget ditt....hvordan bygger du? fult påsett? Har hørt om bygg med robot og plass til rundt 250 dyr til prisen du snakker om..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Idefox: Var Jon O eg kommenterte......altså robortfjøs med plass til 250 storfe for rundt 8 mill \;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Leste nettopp på Nationen at en bonde hadde vunnet fram i retten mot EA Smith. Der de ble dømt for grov uaktsomhet etter han bygde nytt stort fjøs. Noen flere som har erfaring med dette byggefirmaet eller? Kanskje lurt å holde seg unna EA Smith? Går selv med byggeplaner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 E.A. Smith er såvidt jeg vet et firma som kun selger stål/armering (?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 E.A.Smith er et stort byggefirma i Trondheim som driver med alt slags \"\;snekkerarbeid\"\;, de er også eiere av Bygger\'\'\'\'nkjeden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik_O_Loe_1 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 EA Smith er et stort konsern med flere underavdelinger. Mest kjent er kanskje Byggern hvor de har avdelinger over hele landet. De er også en av landets største aktører på stål og metal. Det var EA Smith stål og metal,et heleid datterselskap av EA Smith, som var hovedaktør i FK Systemfjøs. FK systemfjøs var et samarbeid mellom De Laval, Felleskjøpet og Smith. Samarbeidet mellom de tre er nå opphørt og datterselskapet til Smith er nedlagt. FK systemfjøs ble et trist kapittel for alle involverte der nesten alle kjøpere av fjøs ble stevnet inn i rettsaker av Smith, som hadde rollen som totalentreprenør i samarbeidet. Vi bønder som valgte å satse på nøkkelferdige bygg fra de tre samarbeidspartene valgte denne byggemåten for at byggeperioden skulle gå minst mulig utover den daglige drifta av gården. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marland Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 Har fått teikningar frå tine med ein besetning på 27 melkekyr og ungdyr i gamle fjøset. Hvilken pris vill dette komme på sånn ca. Og det SKAL vere eit delaval fjøs. takk for svar.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Bonde Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 Kom akkurat inn etter å ha jagd de første dyra inn i nytt ammekufjøs nå i kveld. Det er kaldfjøs, full kjeller, fôrbrett med fanghekker mot en langvegg som er åpen, 36 liggebåser pluss kalvingsbinger. Ingen foravdeling, kun et tekniskrom/smittesluse og A-takstoler på siste 6m der jeg får kontor på 6m x 4m i "andreetasjen". Kostnadsberegna til 3.5 mill. Steinar Myhre på betong, lokal snekker på vegger og tak, FK på innredning og spalt. Stålplater i yttervegg, osb innvendig men har kledd med plastplater (Bergerud Gård) der dyra kan komme i kontakt med vegg). Søkte byggetillatelse på denne tia i fjor og starta å hakke speik i mars. Hadde vært ferdig til sankthans om vi hadde hatt nok stein å fylle med, det gikk et par måneder å skaffe til veie nok stein, men da har jeg i tillegg fylt ut en stor plass rundt fjøset. Har også fått tilbud på industripresenning med skinne til å henge som "gardin" foran den åpne veggen om det blir kaldt, og har lagt inn tapperør i bunn av kjeller (Ø200) med spjeld. Ser nå i etterkant at dersom jeg hadde hatt melkekvote, hadde det ikke vært noe stort problem å sette inn robot og kraftforautomat der det nå er kalvingsbinger, og eventuelt kle ytterveggen (eller bare ha det åpent). Ingen mekanisering i dette fjøset, gjør alt med traktor. Ville i utgangspunktet hatt 4-tonns spalter men det "gikk ikke opp" med resten, da kunne jeg kjørt traktor rett inn på spalten (f.eks hvis det blir veldig kaldt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
max700 Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 fantastisk pris du har. Æ sku bygge te 32 kyr med gjødselkjeller, bære kjeller kom på 2,2 mill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.