Gå til innhold

apf vogn


Gjest

Anbefalte innlegg

lurer på å kjøpe en brukt apf vogn med kraftforfordeler. har noen erfaring med kjøp av brukt kontra ny? er jo endel penger å spare.

lurer også va som er best med en eller to skinner. har båsfjøs med 35 kyr og noen kviger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apf_vogn_1

lurer på å kjøpe en brukt apf vogn med kraftforfordeler. har noen erfaring med kjøp av brukt kontra ny? er jo endel penger å spare.

lurer også va som er best med en eller to skinner. har båsfjøs med 35 kyr og noen kviger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjopte brukt vogn for ca ett år siden og den har funka fint. Har skifta ladevakta på den. (Batteridrift) Vedlikehold vil komme tidligere på brukt utstyr men tror kanskje den lavere prisen oppveier det. Virker å være holdbart. Er ikke mye som slites på disse vognene. Jeg monterte vogna høyere enn det som er anbefalt for å slippe at vogna subber med seg fòrrester som ligger på forbrettet og kjører seg fast. Har enda ikke skjedd fastkjøring pga fòrrester. Det er sikkert bedre med to skinner om du har mulighet til det. Om du har sving så kan du bare bruke en... Anbefaler APF-vogna på det sterkeste. Har fått en mye enklere hverdag etter at jeg fikk den i fjøset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettdrift er vel d beste. Da slipper du at vogna står for ladfing x antall timer pr dag. Har ikke opplevd at det er noe problem egentlig, får dyra til å ete opp litt forspill fra vogna mens den står. Fordelen med batteridrift er vel at du slipper å ha strømlederskinne eller kabelvogner... enklere installasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Anonym
har ei orkel apf 240 frå 2001 m rustfri kasse og kraftforkasse, denne vogna har vore heilt utruleg driftsikker, er opphengd i 2 skinner og med straumleder skinne, har skifta børster på straumleder skinne 2 ganger sidan ny og ein kontaktor på framdrifta i 2010 og no i vinter skifta eg begge motorane til kraftfor skruane då eine starta å fuske..... eit totalt utlegg på ca 4-5000 kr på 11 år. heilt suveren i båsfjøs og forenklar foringa mykje..........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...