Gå til innhold

gjødselmixer spalter/luke?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Har sett det har vært annonsert i bl a bondebladet om en liten omrører for å bruke ned mellom spalteplanken.

Finner ikke igjen annonsen, noen som vet hvem som selger disse?

Har noen kalvbinger som er langt unna der jeg mixer, så det blir vanskelig å få tak i. Før man får kjørt ut så mye, så er det nok væske over hele kjelleren.

Lurte på om noen har prøvd en slik håndmixer gjennom spalteplank/luker, så de kan si om dette er noe som fungerer eller ikke?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 630moh_1

Hei

Har sett det har vært annonsert i bl a bondebladet om en liten omrører for å bruke ned mellom spalteplanken.

Finner ikke igjen annonsen, noen som vet hvem som selger disse?

Har noen kalvbinger som er langt unna der jeg mixer, så det blir vanskelig å få tak i. Før man får kjørt ut så mye, så er det nok væske over hele kjelleren.

Lurte på om noen har prøvd en slik håndmixer gjennom spalteplank/luker, så de kan si om dette er noe som fungerer eller ikke?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluto_1
Jeg har en torro kanalmikser jeg skal selge, den mikser greit 2 m rund der den står, jeg har den lengste utgaven, ulempen er at kjelleren må være \&quot\;full\&quot\; da den bør stå 50 cm ned i gjøsla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Blåtass_1

Har en noe enklere utgave, husker ikke merke, men den ble i sin tid kjøpt hos Husdyrsystemer. Formålet var å røre opp i tette flyterenner under ungdyrbinger. Den fungerer absolutt, men er avhengig av en rennende vannslange. Når den får nok blaut møkk å sette fart på rører den bra, blir det for tørt hjelper den ingenting. Tar jo sin tid å få rørt opp under en binge, men det går.

 

Ligger bingene langs ytterveggen? Går det an å sette inn en veggmontert, traktordrevet propell under bingene, evt under hver binge? Tror heller jeg hadde gått for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...