Guest Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Er klar til å utvide fjøsen, og i den samanheng vurderer vi å sette inn robot. Lyttar til andre sine erfaringer med desse.Lely A3 evt. Delaval. Kva er årleg driftskostnad? korleis er kvardagen med sånt utstyr? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Er klar til å utvide fjøsen, og i den samanheng vurderer vi å sette inn robot. Lyttar til andre sine erfaringer med desse.Lely A3 evt. Delaval. Kva er årleg driftskostnad? korleis er kvardagen med sånt utstyr? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Har ikkje robot endå, men robot er utan tvil framtiden. Mindre og mindre bruk får robot... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 På Tronsmark - hvor jeg arbejder - har vi tre Lely A3 robotter, hvilket jeg ikke kan andet end at anbefalde!! Delaval er også udemærket robotter de kan lidt mere end A3`eren\; styre kotrafik, og vaske sit eget gulv, MEN --sidst nævnte koster 500 liter vand om DAGEN, per robot, hvis man vælger at vaske efter hver femte ko (hvilket er gennemsnitlig vask). At den styrer kotrafiken, er meget nødvendigt (og hertil kommer det) hvis man har overkapacitet!!, dvs, har man tre robboter der kan malke 60 køer pr,- dag, og 200 køer, der render ind hele tiden i robotten bare for at få foder, kan det ikke hænge sammen. - kun hvis man har kotrafikken styret, hvilket en Delaval kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Undskyld, jeg mener selvfølgelig \"\;UNDERkapacitet\"\; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 På www.klovborg.dk kan man se et eksempel på en stor, og fremtidssikret dansk gård, med malkerobotter. De har syv Delavals, hvilket er det største antal robotter på een gård, i Danmark - endnu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.