Gå til innhold

Nytt alarmanlegg


Gjest

Anbefalte innlegg

Har et gammelt sauefjøs med gjødselkjeller som skal bygges på og må installere et billig og bra alarmanlegg. Hva slags anlegg anbefaler godtfolket?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hansor_1
Har et gammelt sauefjøs med gjødselkjeller som skal bygges på og må installere et billig og bra alarmanlegg. Hva slags anlegg anbefaler godtfolket?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitbonden_ole-m_1
hør med forsikrings selskapet ditt om dem har noen levrandører med gode priser , vi har elotec sitt og er godt fornøyd . mener å ha lest her inne om et dansk merke e\\her inne dem skryter av , men priser kan eg ikke hjelpe deg med
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Autronica med røyksugeopplegg i fjøset og detektorer i de andre bygningene. Jeg gravde selv og dunket opp alle kablene og festet detektorene på angitt sted, så det var bare for de dyre montørene å kople.

Gjensidige har/hadde et opplegg der du nedbetalte anlegget over mange år. Da er du låst til dette selskapet og det vil jeg ikke anbefale. Du kan kanskje \&quot\;kjøpe\&quot\; deg ut? Har hørt om flere som har angret seg på dette.

Noen anlegg var/er ikke FG-godkjente, kun godkjente av enkelte selskap. Jeg ville ikke gått for en slik løsning.

Jeg har egentlig ikke svar på det du spør om, men håper du får nytte av noen tips. Jeg ville koplet opp i alle bygninger når jjeg først er i gang. Det er røyksugeskapet og sentralen som koster mest og det må du vel ha uansett. Vi har hatt brann. Skrekk og gru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 2.000 pr. år tror jeg + mva., kjøring inkludert. Da blir alle detektorer testet samt røyksugerørene. Hva de gjør ellers vet jeg ikke. Det er et firma som holder til en times kjøring unna som utfører kontrollen og de gjør det når de likevel har en tur i området. Jeg har hatt behov for 2 besøk utenom dette, på ca. 7 år. Begge ganger har detektorer blitt skiftet pga. feilmelding/alarm. I sommer ble det ettermontert alarm på vifter i fjøset (høns) etter pålegg fra forsikringsselskapet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hansor_1

Dette var veldig god info - takk skal dere ha!

 

Kornbonde, da du hadde brann, fikk du nytte av anlegget? Det er virkelig den store skrekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre! Brannen skjedde for snart 30 år siden, men det er et syn du aldri glemmer når fjøset står i lys lue og ingen dyr er reddet ut. Det er derfor jeg anbefaler deg å montere anlegg i alle bygningene. Jeg utgiftsførte hele anlegget minus detektorer i våningshus. Har sirener i hver etasje i begge hus samt utesirene. Utfordringen er jo at vi er mye borte på dagtid. Varsling til mobiltlf. er mulig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...