Guest Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Er det noen som har erfaring med tks appetittforvogn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Er det noen som har erfaring med tks appetittforvogn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Har hatt en slik vogn i et år nå er godt fornøyd med den.Har vært litt plaget med at enkelte dyr hamstrer for inn i båsen,men det kan være fordi gresset er for langt så det håper jeg å få bukt med til neste år med bedre kutting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest km_1 Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Hadde vurdert med kraftfortildeling også. Bruker vogna i ungdyrfjøsen. Berre å lesse vogna full, så er jobben gjort.Hjelper nok med bedre kutting,men det er nåken dyr som alltid klare å grisa litt meir enn andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 til ole magne, kyr hamstrar ikkje for viss dei veit dei får nok for. køyr vogn nokre turar ekstra eller less meir for oppi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Til JD. Det er alltid ett eller fleire naut som \"\;hamstre\"\; for eller drar inn i båsen ein del. Men dette er ikkje nåke kjempe problem. Ikkje større enn når du legg ut på forbrettet på vanlig måte.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Torgeir_1 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Apf må være den beste investeringen jeg har gjort på mitt bruk. Utrolig lettvindt, bra protein. hadde også litt problemer med at enkelte dyr dro litt ut på forbrettet, men etter en telefon til tks hvor jeg ble anbefalt å sette opp farta litt på vogna ble det betydelig bedre. Kjører også vogna tom ved jevne mellomrom slik at dyrene tar foret på forbrettet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest km_1 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Trur kje du skal gi tks vogna kredit for protein prosenten din. Men er enig at det er et bra og lettvint opplegg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andreas_a_1 Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 har hatt apf i 4 år nå gått så å si problemfritt. er sikker på at protein % økte. iflg veiledere pga at jeg gir kraftfor 6 ganger pr dag. har også noen som drar fôr men det er de samme dyra, løses nok best med bedre kutting av graset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest km_1 Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Med kraftfordel kan det nok ha ein viss effekt ja. Men viktigast e nok forkvalitet og type kr,for i forhold til siloen. Har batteridrift av vogna mi. Er ikkje heilt fornøyd med dette. Kansje litt for stor besetning i forhold til vogn størrelse. Står for mye til lading. Nåken som har erfaring med strøm- skinne her? Pris osv..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.