Gå til innhold

Serigstad AVG forvogn


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med AGV forvogn fra Serigstad? Har kjøpt meg ei brukt vogn (2003 modell) som jeg nettopp har fått i drift...Har fungert bra så langt, men ene motoren støyer en del..Pratet med Serigstad om dette, og de sa levetiden på disse motorene var ca 3 år?! Og levetiden på styresystemet var også 3 år?! Betenkelig at levetiden på ett sånt produkt ikke er lenger enn tre år! Nå kan en jo skifte disse delene for en del tusenlapper, men synest det er vel drøyt å måtte skifte to motorer og styreenheten tredje hvert år...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaringer med AGV forvogn fra Serigstad? Har kjøpt meg ei brukt vogn (2003 modell) som jeg nettopp har fått i drift...Har fungert bra så langt, men ene motoren støyer en del..Pratet med Serigstad om dette, og de sa levetiden på disse motorene var ca 3 år?! Og levetiden på styresystemet var også 3 år?! Betenkelig at levetiden på ett sånt produkt ikke er lenger enn tre år! Nå kan en jo skifte disse delene for en del tusenlapper, men synest det er vel drøyt å måtte skifte to motorer og styreenheten tredje hvert år...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har vogn som var sett inn i 2000,bytta styring i 06 og motorar i 07.slik at levetida er meir enn 3 år,kan hende eg var heldig! Dette er ei av dei første vognene trur eg,styringa skal være betre på dei seinare utgåver.Ellers er eg svært nøgd med vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner mi vogn har den nye styringen...Levetida er også avhengig av hvor mange timer vogna går pr døgn..Hvordan er foringsprogrammet ditt satt opp da? Er det melkeprod. eller kjøttprod. du driver? Hvor lenge står vogna forran hver bås/binge? hvor mange ganger forer den pr. døgn? Er litt i tvil hvordan jeg skal sette opp programmet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driv med kjøt i halve fjøsen,bingar på 2 sider.2 stopp a 4 min ved kvar binge.Mjelkekyr i andre delen 3 min pr.2 kyr.Kvar foring tek ca 50 min. inkl.vedlikehaldslading på 5 min før kvar foring.Ladestopp i fjøstida 1 time samt 2 timar midt på natta.Fyller vogna minst 2 ganger pr dag,best med ferskt for!! Bruk Gel-batteri då desse tåler denne type bruk,samt dei er tryggare mot lekkasje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...