Gå til innhold

gjødselkum


Gjest

Anbefalte innlegg

tenker å bygge ein rund gjødselkumme uden tak. noen så vett fordeler/ulemper me slik kumme. å er d nogen internett side me info på pris å div.?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker å bygge ein rund gjødselkumme uden tak. noen så vett fordeler/ulemper me slik kumme. å er d nogen internett side me info på pris å div.?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgen bygg. dokka industrier helly hansen permaform en hel haug med produsenter av støpte kummer,stål og dukkommer.Bygg en kum med prefabrikerte betongelementer da har du en sikker langvarig kum som er forholdsvis prisgunstig, kan selvføgelig ikke konkurere i pris med en lagune. Altså å grave ett høl og kjøpe en spesial gummidekke beregna for gjødsel. Mindre kommer blir vel rimeligst med en helly hansen kum disse er vel tilsalgs fra 80 tusen til for en liten kum størelsene går opp til 400 kubikk. for virkelig store kummer 2500 kubikk og mer så er det en forhandler som heter milkcteck di er vist rimelige på di største kommene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Eg veit det finnst Protan kum som er rimmelegi pris og som er god kvaltet og som er norskprodusert.

Men her på vestlandet har me vore opp i 1 meter regn på eit år so tenk på det når Dykk reknar lagringskapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Hans_Edvard_1

Er det noen fler leverandører på dette, har sendt forespørsel til:

Agritank v/fjøsystemer as

Borgen Bygg

OCEM

VA-tek

finnes det fler, skal ha 3 tanker fra 2 til 3000m3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Perska_1

Bygget i fjor en plass-støpt gjødselkum basert på forskalingselementer fra Permaform. Flere andre har også gjort det. Min tank er på ca 800 m3, men størrelsen bestemmer du selv. Se:

http://www.ofoten.net/page2/page2.html

Gå under diverse bilder hvis du skal se fremgangsmåte ved montering. Pris ca 200 000 kr når jeg selv ansatte personer for montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NH_5070_1
Hei.Vi skal sitte opp en helly hansen gjødselkumm.Har søkt til kommunen og fått det godkjent,men viss det eingang i framtiden kommer klager på lukkt kan vi bli pålagt å bygge tak på den. Kan det vere riktigt på en godkjent oppen kumm? Noen andre som har vert bortig det samme?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Stig! Hvis gården ligger i på en plass som er beregnet for landbruk og ikke er regulert til byggefelt o.l. , så tror jeg ikke dette er noen fare. Vanskelig å forklare, men gården min ligger i ett lansbuksområde som er regulert for spredt begyggelse og jeg kan gjøre hva jeg vil innen gårdsdrift uten at naboene kan klage. Det er nettopp kommet ett nytt hus 200m fra fjøset, men jeg gjorde det helt klart på nabovarselet jeg fikk da de skulle bygge, at de bygger på en landbrukseiendom(nabobruket) og at de grenser til meg som driver landbruksvirksomhet der det kan forekomme lukt o.l. Dette var for å sikre at jeg ikke skulle få slike problemer, men mener dette ble dobbelsikring fordi de bygger og bor i ett landbruksområde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...