Gå til innhold

ettermontering av 3.dje funksjon


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest 6470_1
Om du kjøper deler fra økonomideler og monterer selv klarer du det for under 4000+mva. med alle deler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Monterte 3.funksjon på en 620 for et par år siden. Vurderte å kjøpe deler fra Økonomideler, men da orginal fra Ålø kosta 5800,- (mener det var det jeg betalte) med alt jeg trengte for montering valgte jeg det. Var montert på et par timer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hva trenger man dersom man vil ha både 3. og 4. funksjon?

Kan man ta ut olje på eksisterende ventilblokk, eller må oljen taes ut forran denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

For montering av 3. funksjon er det vel vaneligst og bruke en elektronisk kretsvelger som man kobler inn på hydraulikkrørene til tilten og en bryter opp i hytta(helst på spaken).

For 4.funksjon er det bare og koble til en ekstra kretsvelger og ekstra bryter på spaken,evt.en 3veis bryter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvis du trenger 3. og 4. eller enda fler, så bruker du den typen kretsveksler du finner på side 1196 i økonomideler-katalogen\; denne kan bygges sammen til maks fem seksjoner, altså 3,4,5,6 og 7. funksjon, om du vil. Da trenger du selvsagt også en spak med fem trykknapper eller tilsvarende.

 

http://www.okonomi-deler.no/downloads/katalog/2009/1153%20Hydraulikk.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Inge og 6470 har helt rett, men jeg ville fortsatt satset på Ålø orginal da prisdifferansen ikke er større. Alt fra spak med to trykknapper for 3. og 4.funksjon, ledninger til 3. og 4 funk., kontakt med brakett til bruk ved avmontering av laster og el.ventilblokk med brakett og beskyttelsesdeksel følger med. Tilogmed strips til festing av ledning. Dersom du ønsker 4.funksjon er det bare å kjøpe en ventil til og skru den på den til 3.funksjon og koble til da kontakten allerede ligger klar.

 

Er østfolding og handler mye på Økonomideler. Fantastisk service og de har alt du trenger til denne jobben, men om du ikke har veldig god tid ville jeg gått for orginal i dette tilfellet. Du må jo lage noen braketter og tilpasse en del for å få det til å bli bra ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Settet kjøpte jeg på Heen Landbruksverksted. Da jeg skulle hente det og div. annet hadde det ikke kommet, så jeg måtte dra innom Ålø Norge sitt lager i Rakkestad for å hente det selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...