Gå til innhold

Laster til Valtra N92 Q35 eller Q45


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har noen mening om hvilhen laster som passer til denne traktorn?

Skal brukes til alsidig bondearbeid og snørydding.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1

Noen som har noen mening om hvilhen laster som passer til denne traktorn?

Skal brukes til alsidig bondearbeid og snørydding.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Hadde personlig valgt Q35.

Denne lasteren løfter to rundballer uten problem på den traktoren( har prøvt)

Q45 trenger mer olje,så den blir litt

tregere også.

Ser ut som Lantmannen leverer N92 helst med

Q35, så det er nokk annbefalingen derfra.

 

Spander på deg VALTRA sinn joystick i armlenet.

Den er fantastisk presis.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
Q35! men ta med joystikk for all del, det er verdt pengene ergonomisk og bedre kjørekomfort.. og jeg tok å limte elektrisk knapp (fra rotortilt på Hitachi graver)på utsida armlenet og koplet det til hurtiggiret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF_1
Kjøp for all dl Q35, Q45 blir alt for stor på den traktoren din. Naboen har en Q45 på en valtra N120 og han synst lasteren er stor til den traktoren. Er enig med dei andre, kjøp deg joistick i armlenet. Har du først prøvd det bytter du aldr tilbake \;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Heisann!! Jeg ville valgt Q45 til N92. Kjørte selv en N101 ifjor sommer med Q45, og den lasteren passer godt til traktor på ca 100 hk.

Og som de andre her skriver, kjøp med joystick i armlene, fungerer meget godt\;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Men jeg ville vært skeptisk til den

ValvOil CDC-joystikken som ÅLÖ selv leverer.

(Liten boks med gul, rød og grønn knapp på)

Den er ikke spesielt presis, og det har vært MYE trøbbel med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
John Diare`: Vi mener ikke at han skal kjøpe Ålø sin joystick, men Valtra sin fabrikkmonterte joystick. Den er veldig presis, og fungerer meget godt\;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjøp Q35 og orginal monter joystick i armlene fabrikklevert fra Valtra. En drøm å kjøre å jobbe med, og i tillegg 5 års garanti på laster vist den er fabrikklevert. Men vist det er ettermontert laster,vil jeg anbefale vanlig, det blir for dyrt å ettermontere joystick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest ValtraN92_1

Til Helmer som kom med innlegg 08.05.2009.

Jeg har en N92 med orginal el.joystick- helt fantastisk.

 

Jeg har tenkt på det samme som deg ang. hurtiggirene. Var det vanskelig/komplisert å fåt til den ekstra bryteren? Det er vel strengt tatt bare to knapper (eller en vippebryter) og tre ledninger som blir parallellkoblet inn på de originale. Håper du har litt info/erfaring å komme med.

 

Limte du knappene bare med lim? De ble ikke klumpete nærme girstengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1

hei.

de knappene som jeg har brukt bygger ikke mer en 5mm. du få de ved å spørre på et gravemaskinforhandlerfirma. de bruker de på Hitachi. er 3 knapper(bruker bare 2 av de) på ei smal stripe med ledning, koblet disse til en lang nok ledning og tredde den inn i sete der de andre ledningene sitter og under gulvmatta bort til girstanga og inn i denne er ledningene fra hurtiggiret. enkelt å fikse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
er bare limt fast ja. har holdt godt enda det. har limt de på boksen til lasterspaken. bruker lillefingeren til å bytte hurtiggir med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1

Hallo!

Kjøpte n92 i fjord høst med Q35. Har tidligere hatt valmet 6400 med ålø 640 laster. etter ca ei uke (eller en dag) i bruk merka jeg at den nye lastern var vesentlig svakere en 640\'\'\'\'n.

Resultatet av dette blei at jeg etter fem mnd. bytta til Q45.

Q45 er ikke mere en 50-60 kg tyngre en Q35.

Den stikker heller ikke vesentlig mye lenger frem

da n92 blir levert med Q35 extend.

 

Dersom du skal bruke lastern til no mer en å flytte ved- paller hadde jeg helt klart valgt Q45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...