Gå til innhold

Leddport eller skyveport ut fra løsdrift, erfaringer og tips....


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi holder på med utbygg av fjøset, og får en løsdriftsavdeling som skal ha en port ut mot beitet. Har egentlig tenkt å ha en leddport/garasjeport innvendig som går opp langs veggen, men er litt redd for om den blir for utsatt. Først vil jo portskinnene bygge litt inn, så ser jeg for meg at jeg må bolte på litt kraftige stålplater som er knekt i z profil rundt skinnene. På disse igjen så kan det hengsles ei grind som beskyttelse mot selve porten.

 

Har imidlertid begynt å fundere på om det riktige heller er en skyveport utvendig????

 

Ellers så skal det være inn kjøreport også inn i dette bygget, og på den har jeg absolutt tenkt å ha rustfrie beslag og hengsler. Har også fått pris på rustfrie skinner, og etter å ha sett skinnene hos noen naboer som har et 6-7 år gammelt fjøs, og som har byttet til rustfrie hengsler og skruer, så er jeg ikke i tvil om at det er lurt med rustfritt. Er ellers litt usikker på om alle leverer med rustfritt utstyr.

 

Porter. b*h 400*370 med åpner og fjernkontroll, og 200*240 "vanlig garasjeport"

Hørmann: 50500 +mva rustfrie hengsler og skruer, men ikke skinner

Ryterna fra Car Bo: 51500 med rustfrie skinner også.

 

Andre tips? Windsor? Crawford?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Uten å vite sikkert hva gardin port tåler, så tror jeg den vil være litt vindutsatt, vi bor langs kysten på sørvest-landet. Uansett må den være beskyttet med en grind, eller beslag plater innenfor hvis den skal rulles opp like innenfor veggen. Kan jo selvfølgelig monteres i veggen slik at rullen øverst stjeler litt lysåpning nedover, da stjeler den ikke plass inn over spaltene slik en leddport vil gjøre. Uansett så tenker jeg at leddporten skal gå opp langs veggen, og et eller to element må kanskje gå innover like før de treffer taket. Takhøyde her er ca 4,2, porten er 2,4.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...