Guest Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Hei! Driver med høns i et litt eldre fjøs og skal nå oppgradere min alarm. Har fra tidl. en analog nummeroppringer som er noe ustabil. Tenker dessuten å kutte ut fasttlf. i sin helhet. Ønsker meg et opplegg med varsling til mobil. Jeg ønsker å bli oppringt og at flere nummer kan legges inn. For min del blir SMSvarsling for dårlig. Noen som har tips om hvor man kan kjøpe dette, evt. råd om type/erfaringer mottas med takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ravi_1 Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Det er flere utganger på Skov DOL 2200, så hvis du har en sånn er det bare å kabel og hekte ihop. Eller du kan kjøpe min helt ubrukte gsm-utringer fra Elotec. Jeg trenger den ikke pga endrede planer. Alarmabbonnement fra Telenor koster lite i utgangspunktet, men med trafikk skvetter prisen fort opp i 150 kr pr mnd.++ Det er likevel å foretrekke framfor vanlig abonnement fordi alarmnummer har forkjørsrett framfor all verdens godtnyttårmeldinger og lignende. Dårlig dekning kan bedres med antenne på taket. (Lang kabel) Forsikringsselskapet godtar ikke at du har bare en strek eller to på dekningsskalaen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Hva skal du ha for din Elotec? Jeg har ikke Skov, kun et lite avansert styringssystem. Har derimot et Autronica brannalarmanlegg som kanskje er kompatibelt med en utringer...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest billy_the_kid_1 Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Du trenger kun en helt vanlig gsm alarmoppringer med 1 inngang no eller nc. Det står for normal open/close. Så trenger du et rele som er kobblet til elnettet. Kontaktsettet på rele kobbles så til nc eller no på oppringer i serie med powersupply. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest billy_the_kid_1 Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 http://www.globy.no/kamera-alarmer-sikkerhetsprodukter/alarmer-varsling-sikkerhetsprodukter/alarm-anlegg/tekniske-alarmer Her er litt å velge i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ravi_1 Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Jeg må sjekke litt ang. pris. Tror det er ca 1500 -2000 kroner. Ta en prat med brannvarslingsguru Kjørsvik på FK Stjørdal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Takker for tilbakemeldinger. Har nå funnet ut at jeg kan kople en utringer til mitt Autronica brannalarmanlegg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 VERA GSM Mini er et rimelig og driftssikkert alternativ - koster bare 990 kroner: https://www.hyttetorget.no/hyttestyring/ring-hytta-varm/vera-gsm-mini- Ingen abonnementsbinding heller.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.