Gå til innhold

Elektriske musejagere - fungerer det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt betydelige museplager i redskapshus/såkornlager. Jeg har situasjonen under kontroll nå, men vil være forberedt på neste sesong. Noen som har erfaringer med slike elektriske musejagere som lager høyfrekvent lyd?

Skal gjøre en bestilling på andre varer hos Nessemaskin nå snart og tenkte å få med noen slike jagere om det funker. Dem dekker fra 100 kvm. og oppover. Tips?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har du ikke katte på gården da? Det enkleste er ofte det beste! Husk å stelle godt og gi katta mat når musene er borte da!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jo da, vi har ei katt igjen, den andre er nettopp påkjørt, men jeg lurte på disse musejagerne da, som et supplement...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Har prøvd disse musejagerne, kan ikke se at dem fungerer. Akkurat like mye mus som det har vært. Kjøpte og en elektrisk musefelle, http://www.skadedyrbutikken.no/index.php/component/virtuemart/view/productdetails/virtuemart_product_id/252/virtuemart_category_id/63?Itemid=9999 tror den har tatt livet av ca. 3 mus på de 2-3 mnd. jeg har brukt den. Det som har fanget mest mus er klappfellene, plastfellene av typen Rapp. Skjærer hull i en skoeske som fellen passer inn i, og plasserer den inn til veggen så den kan spasere rett inn i fella. Bruker ikke åte på fellene. De fellene har jeg måtte tømme daglig i en periode. Er jo et styr å tømme fellene hele tiden, men ser ikke noen annen mulighet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...