Gå til innhold

gea (mullerup) fsf vogn med fylltømmer.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å investere i ny foringsvogn har sett på gea fsf og tilsvarende fra delaval.

Blir siloen tilstrekkelig kutta til desse vognene ved bruk av fylltømmer evt balleriver?

Pga plassmangel samt att eg synest det er litt råflott å fylle en mikser med fylltømmer så blir det ikkje mikser på meg enda.

Tenker å bruke ei avlesservogn som reservoar for silo som fylltømmeren fyller +evt en rundballeriver.

Skal fore ca 40 mjølkeku og ungdyr fra de i løsdrift.

Noen som har eit annent alternativ som gjør jobben mest mulig automatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg tror disse vognene krever bedre kutta masse en det som du får fra en rundballekutter eller fylltømmer. Jeg har hørt om flere med mullerup vogn i kombinasjon med feks serigstaf kutter, der det ikke fungerer. Jeg ville vurdert TKS vogn eller eventuelt delaval si ra135 vogn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei

 

Kjem vel litt an på kva du haustar med. Med ein finsnittar hadde du nok kutta foret så pass at det ikkje hadde vore noko problem med ei FSF vogn. Med ein snittar hadde du sannsynleg og fått eit bedre pakka og såleis eit bedre for, auka kapasitet i siloar samt at fylltømmaren jobbar lettare både ved innlegging og uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
En annen fordel med gea sine distribusjonsvogner er at man kan henge på dem kraftfòrboks som fordeler kraftfòr feks.der man har ungdyra på motsatt side av fòrbrettet i løsdriftsfjøs, noe man ikke kan med de laval sine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Anonym
Noen som vet om MVM blanderen til GEA kan utstyres med 230V styring? Altså uten trafo/omformer fra 230v til 400v?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja, den kan leveres med 230V, jeg har en selv. Bare å passe på at selgeren bestiller riktig. De fleste er for øvrig levert som 230V.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gomo_1

Hvorfor er du bestemt på vogn?

Om jeg skal nevne to ting fra fjøset jeg kunne tenke meg å sprenge i lufta av frustrasjon, er det: skinna til silotalja (som det alltid var håpløst få løpekatta til å gå på) og forutleggern (som det vikkla seg gras i lagra på og båndet røk hele tida.)

 

Så når jeg skulle investere så ble det bånd i taket!

Det at fjøset går i alle himmelrettninger og har to 90graders vinkler var også en av grunnene.

 

Jeg kjøpte delaval pga nærhet til service punkt, men jeg må skryte høylytt av gkrøe!

De stilte opp med en masse folk som fant en masse fine løsninger.

Deres pellon annlegg er nok det beste på markedet også!

Jeg fikk tilbud på 12m3 fullforblander i rustfritt stål med elevator bånd og kraftforskrue, 3 stk bånd totalt 90m med avskraping på begge sider på alle 3.

Total pris på dette var 900000kr tror jeg.

Og her er det MYE å spare på å kutte ut 1-2 bånd!

Fullforblander er vel uten unntak det beste for høy avdråt og tillvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...