Gå til innhold

Avant 220 med universalklo


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Eg lurer på om nåken har erfaring med avant 220 med universalklo til utforing? Den skal erstatte vanlig hjulgrabb, og pga smalt forbrett og fleire 90 ' svinger, kan eg ikkje ha nokon større. Graset blir tatt ut av silo med travers, og strødd utover forrommet. Er kun snakk om for til ca 20 melkekyr og like mange ungdyr. Størrelsen er viktig, kan ikkje vere større!! Er dette ei brukandes løysing? Eg vil bytte ut hjulgrabben pga langvarig dårlig rygg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Avant 220 er jo ikke store tassen, men om alternativet er å handtere alt manuelt, er jeg helt sikker på at den klarer brasene. Har du vurdert Avant 300serien ? Skidsteer laster, men jeg liker ikke helt at man sitter veldig høyt og ubeskyttet. Ved et ubetenktsomt øyeblikk, er det fort gjort havne i klem mellom maskin og f.eks en litt teit plassert stolpe...

 

Avant 220 ser ut som en gressklippertraktor med frontlaster, men det er en stabil liten tøffing man ikke skal undervurdere.

Jeg syns absolutt din lokale FK burde klare skaffe en demonstrasjonsmaskin du kunne teste ut, før du signerer avtalen

 

PS - valgte selv Avant 520, ble levert ca 15. oktober. Allerede kjørt snart 50 timer, og jobbene den brukes til, står nærmest på trappa. Veldig godt fornøyd så langt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Skidsteer er ikkje aktuelt, har sett litt på 400 serien til avant. Størrelsen kjem jo an på lengda i hovedsak, bredda er ikkje so stor forskjell på. Det som bekymra meg litt med 400 serien kontra 200 er at eg ikkje er sikker på kor smidige maskinene er i fjøset. Eg kjem inn frå forrommet og må ta en 90' sving på ca 2m forbrett. Korleis klarar dei det skal tru?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Usikker åssen 400`en takler dette, generelt er vel dette Avant`s dårligste øvelse, altså å svinge 90 grader på eksisterende kjøreretning. Skyldes hytta som &quot\;henger bak &quot\; selve maskina, altså man sitter over motoren....

Det står jo en fin 220 på Finn.no, til en VELDIG hyggelig pris. Kunne være en fin testmaskin .....

 

Ellers er det vel strengt tatt bare å ta med litt kjegler og pallestabler ut på gårdsplassen på nærmeste FK utsalg, og &quot\; måle opp &quot\; størrelsene på forbrettet og forgangen, og simulere denne kjøreruta med maskina ?

 

400 serien er ikke vesentlig mindre enn 500 serien, den er litt kortere, men i praksis er det små forskjeller. Jeg føler dog at en 90grader sving på et 2m forbrett høres egentlig overkommelig ut da, men det er lett å bli litt lurt....

Er det 2m videre der du skal kjøre &quot\;inn&quot\; også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Innkøyringa til fjøsen frå forrommet er en ca 3 m bred port, har forbrett rett fram til ungdyr, men for å kome til kyrne må eg svinge 90' langs veggen rett innom porten. Har åpningen å manøvrere i, so eg kan snu meg til litt for å få mindre sving. Har sett litt på den 220 på finn, men synst den såg litt herpa ut. Har erfart at utstyr som blir stelt dårleg på utsida, ofte blir stelt dårleg på innsida og.. Kor brett forbrett har du til den 520 om du bruker den til utforing?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

maskina mi går i utleie, ikke i landbruk. Brukes i hovedsak til snøfjerning, anleggsarbeid, vedhandtering osv. Har kjørt litt i kyllinghus med den, det fungerer fint, men det er lite med hindre der...

 

Jeg trodde den 220`en på Finn så helt ny ut jeg, men hva veit jeg... Gjorde bommert å handle bruktmaskin selv av en som ikke brydde seg så veldig, og det var en bigtime bommert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...