Guest Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Har mulighet til å få brødvarer fra lokal matbutikk for bruk til fôr til kalv/ kviger. Regner med fullfôrvogn er det det går i hos de som får brød i lastebillass, men det blir litt voldsomt i mitt lille fjøs… Blir litt mye å stå å skjære opp -noen som har en god ide på en eller annen maskinell måte å fikse dette på? (Og før noen foreslår det; brødskjæremaskinene i butikkene koster fort 50k….) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaNo91 Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Vi gidder ikke å stå å skjære, så vi bare river brødene i 2 eller 3 deler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Challenger mt Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Det kan være lurt å prøve med litt brød først. Det er ikkje sikkert alle dyra likar brød. Her er det bare nokre få kyr som likar litt kneip og grovbrød. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Rotrasper / kålrotrasper . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest billy_the_kid_1 Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Flisekutter i eine enden av midtgangen, då får du det "\;fint fordelt"\; nedover..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Det hender seg vi får noen sekker med brød ,men altfor lite til å investere i utstyr for det. Vi har tårnsiloer med fylltømmer så vi tar bare av plast og papir og hiver det opp i siloen. Har også noen naboer med Serigstad rundballekutter. De hiver brødet opp i kutteren bak ballen. På disse måtene får man blandet brødet sammen med grovforet så da blir det ikke noe problem med sortering heller. Men det er jo ikke sikkert du er i besittelse av slikt utstyr til for håndtering da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Ingen vits i å kutte brødene opp. Jeg gir dem hele til kyrene. Det klarer godt og rive dem sund sjøl, samtidig som det aktiviserer dem en liten stund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Jeg gir hver ku 2-3 brød hver dag. Har aldri opplevd at de har fått mageproblemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Glemte å si at jeg har båsfjøs, så det er ikke problem med at noen får i seg formye ift andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.