Guest Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Ser flere medier skriver om lysstyrke i melkefjøs, og det nevnes i flere sammenhenger et såkalt LUX nivå. Hvordan måler man LUX, og hvor kan jeg evnt. kjøpe et slikt måleapperat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Clas Ohlson har målere. Skal måles i hodehøyde, det blir vel ca 80 cm på ku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Jeg har en APP på smarttelefonen min som måler lux. Men tviler sterkt på att den er riktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Lysstyrke kan måles med en lysmåler. Er ingen ekspert på området men mener at et godt apparat koster en hel del. Fotografer bruker jo lysmåler hyppig, kanskje du får lånt en? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rolfmagne_1 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Eg kjøpte noko tilsvarande dette på ebay: http://r.ebay.com/MwCwEJ Har ikkje kontrollmåla mot eit dyrare instrument, men føler at tala eg får stemmer ganske godt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.