Guest Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Hei, har et greit båsfjøs fra 1972 med plass til 18 melkekyr. Har tenkt lenge på utvidelse og nybygg, men det jeg tenkte på var om det er fornuftig å vente til nærmere 2024/2034 i forhold til krav om lausdrift. Tror dere man før mer støtte til nytt lausdriftsfjøs i nærheten av 2024 enn man får i dag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Beitebruker_1 Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Så langt frem er det håpløst å spå. Dersom du skal rekke å nyte investeringene bør du ta bygningene tidlig i karieren som bonde. Min far utsatte en del ombygninger og prosjekter til han hadde "\;råd"\;. Da var han 50, og skulle snart gi fra seg gården. Det eneste jeg har hørt at han har angret på i livet var at han sleit for lenge med tungvinte løsninger. Dersom du skal drive med husdyr kommer du til å bruke mye tid i fjøset. Legg heller pengene i et lettdrevet fjøs enn i traktor og annet gjevt utstyr. Jeg ser alt for mange med traktor og tilhørende utstyr for millioner, mens de sliter seg i hjel med tungvinte løsninger i fjøset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsgs82_1 Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Flott å høre at det er flere som tenker likt om slike innvesteringer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.