Guest Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Låvetaket her synger på siste værset nå ,aldri drevet med dette før,det er rød takstein nå -å rødt tak har jeg lyst på er det noen her med erfaring å peiling på hva slags merker som fins hva som er bra å dårlig? jeg har lyst på plåt tak men ikke nødvendigvis tak stein s plater. ønsker et tak som holder lenge m tanke på vær å vind samt farge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Sliter med det samme selv. Dårlig stein, med dertilhørende følge-feil, som bl.a dårlige lekter, samt noe råte i takstoler. Men er det virkelig verdt å bruke 200-300tusen på ett låve tak? Er det noen meninger rundt dette hær? hva har andre gjort? Like greit å rive å bygge nytt med betong dekke¨uten stolper som er i vegen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ivar Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Er det noen som har erfaring med hva det koster å legge nytt platetak på låve? I mitt tilfelle grunnflate 9x30 m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Betalte kr 15.500,- for 80 m2 takplater med skruer, møne- og vindskibeslag i 2016. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Rettelse, det var for 110 m2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iga Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Jeg la nytt låvetak i 2016, totalt 850 m2. Totalkostnad ca. 400 000. Lektet nytt over eternittplater fra 60-tallet og fikk et rett og solid tak med tett undertak. Valgte sort Skarpnes stein da det ikke utgjorde mer enn 10-15 tusen i merkostnad enn TP20 plater. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henkeee Posted September 12, 2017 Share Posted September 12, 2017 Ferdig montert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 12, 2017 Share Posted September 12, 2017 Nei kun materialkostnader Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Bonde Posted September 12, 2017 Share Posted September 12, 2017 La nytt fjøstak her i 2009, samme arbeid som iga dvs lektet over eternittplater. Rydab takplater (stål) med taksteinprofil + alle beslag og takrenner. Ser totalfaktura endte på 225' + mva. Ca 500 kvm. Men mulig de tok seg for dårlig betalt, firmaet konket noen måneder etter... Fikk forøvrig pris fra flere firma, et av alternativene var på 460 + mva for samme jobb... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.