Gå til innhold

Ta av lesseapparat


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som vet en enkel måte å ta av trima lesseapparat.må det løftes av eller går det å sette under noen ben å slippe lesseren ned på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Noen som vet en enkel måte å ta av trima lesseapparat.må det løftes av eller går det å sette under noen ben å slippe lesseren ned på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikkje noko om hvilket nummer/størreles det er på lasteren,som er vesentle om det sitter \&quot\;støttelabber\&quot\; forran på lasteren,eller om den er så gammel,at det skal følge med løse støttelabber som settes på ved parkering av lasteren. Det som ofte er tilfellet ved kjøp av brukt eldre traktor m laster,er at tidligere eier/eiere aldri har tatt av lasteren,så di løse støttelabbene aldri har vært brukt,og har berre \&quot\;ligget å slenge\&quot\;,og til slutt blitt borte. Når traktor m laster har blitt solgt så har ikkje dei løse støttelabbene blitt sendt med. Har mange eksempler på akkuratt detta.

Så har du gammel laster,og mangler løse støttelabber,så vil eg anbefale ei kjettingtalje el lignan.

20 serin (1420 o.l) var vel di siste m løse støtter. 90 serin hadde oppslåbare labber forran på lasteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
På lasteren din sitter det vel en bolt på braketten som binder sammen parallellstag og tiltsylinder. Hvis du lar lasteren henge med undersiden av redskapsramma omtrent 20 cm. over bakken og tar mål fra bolten og rett ned til bakken har du omtrent målet på hvor lange beina må være. Lag gjerne beina litt lengre enn det, men borr hullet for bolten på den avstanden fra bunnen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Forresten kan jeg nok ta mål av bein til 1310-laster i kveld om du vil, hvis ikke noen kommer meg i forkjøpet da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1
Er jo bare å lage støttelabbene godt lange slik at man har en del å gå på og borre flere huller i dem slik at lengden kan justeres etter behov. Tror det ca er 10 hull på labbene til vår Trima 1610 med 2-3 cm mellomrom.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Har ny 6330 med jd laster og el joystick. Hvordan utligner man tykket da..? Håper selgeren tar turen og gir meg en leksjon.. Håpet og øvd inn av og på taking i en fart.. Men har kun erfaring med laster på en 63 modell MF 35.. Har ikke tatt meg tid å lese instruksjonsboken enda.. Tips og triks i ludo mottas med takk...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...