Gå til innhold

Krav til m2 for storfe i løsdrift


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt på å bygge ut et takoverbygg ut fra låven, for å benytte en del av et gammelt sauefjøs (talle, delvis isolert) til ammeku. Dette rommet er på godt 30m2, og tenkte meg derfor å støpe plate, utenfor med takoverbygg for foring. Er litt usikker på krav til antall kvadratmeter for lette ammekuraser. Vil gjerne ha tegnet litt, før jeg kontakter Mattilsynet. MEN usikker på om dette arealet vil være nok for 6-10 kuer. Overbygget vil være innpå 40m2. Sjukebinge, kalveplass kan være i annen del, som pr. d.d er isolert.

 

Takk for ev. fornuftige svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Nyttig lenke, ser greit ut det meste der. Skal ha en dialog med Mattilsynet, før jeg gyver på. Har kve der de skal gå om vinteren og noe beite rundt gården, men det må til skraping ved foringsplass.

 

Har tenkt meg rundt til et par naboer som driver større. De har nok noen tips om det meste!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Nyttig lenke, ser greit ut det meste der. Skal ha en dialog med Mattilsynet, før jeg gyver på. Har kve der de skal gå om vinteren og noe beite rundt gården, men det må til skraping ved foringsplass.

 

Har tenkt meg rundt til et par naboer som driver større. De har nok noen tips om det meste!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...