Guest Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 hei hei er det noen som har erfaring med diverse pengestøtter til gjennoppbygging av gammel løe/låver? jeg skal kanskje kjøpe en eiendom med en løe fra ca 1880 som er rast sammen på, 2 vegger og taket som var bygget i tre ligger nedi løen, mens 2 vegger og hele 1. etg er inntakt da dette er bygget i stablet gråstein, veggene er fantastisk bygget og jeg har aldri sett slike beine linjer før. det er hovegrunnen til at jeg vil kjøpe dette :) det er sikkert 1 favn med ved som står på rot opp fra inni løen :) det meste bjørk så er nå en god jobb bare det åfå det ut uten å rive murene :) så jeg lurer på om det er noen som vet om du kan søke på noe kultur støtte eller landbruksstøtte eller et eller annet slikt for å kunne bygge opp igjen denne skatten som har lagt i hi så lenge?!? eventuelt noen som har noe innvendinger?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Har eiendommen noe med landbruk å gjøre? Skal du ha dyr i løa etter oppbygging? I tilfelle midler er det SMIL midler, som er kommunal støtte til sånne type ting. Men er som regel lite å hente..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eide'n_1 Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 nei, det skal ikke dyr i den, det vil bli brukt som verksted/lager til mitt anleggsgartner firma :) fikk bare høre at siden den var så gammel så var det muligheter å hente noe på det og alt som man kan få er jo bra greier :)))) hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 http://www.fylkesmannen.no/0Restaurering_B_Dpr0QI55126_B.pdf.file Linken på side 6 og 7 står det litt om tilskudd. Selve heftet er om trehus i Agder og Telemark, men det står en del om forskjelige tak som kan være av interesse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Kontakt Norsk kulturminnefond på Røros. Dei kan gje både faglege råd og økonomisk støtte. Er du innstilt på å gjera ein skikkeleg jobb er dei veldig hjelpsame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.