Gå til innhold

oppussing av gammel naturstein løe


Gjest

Anbefalte innlegg

hei hei

 

er det noen som har erfaring med diverse pengestøtter til gjennoppbygging av gammel løe/låver? jeg skal kanskje kjøpe en eiendom med en løe fra ca 1880 som er rast sammen på, 2 vegger og taket som var bygget i tre ligger nedi løen, mens 2 vegger og hele 1. etg er inntakt da dette er bygget i stablet gråstein, veggene er fantastisk bygget og jeg har aldri sett slike beine linjer før. det er hovegrunnen til at jeg vil kjøpe dette :) det er sikkert 1 favn med ved som står på rot opp fra inni løen :) det meste bjørk så er nå en god jobb bare det åfå det ut uten å rive murene :)

 

så jeg lurer på om det er noen som vet om du kan søke på noe kultur støtte eller landbruksstøtte eller et eller annet slikt for å kunne bygge opp igjen denne skatten som har lagt i hi så lenge?!?

 

eventuelt noen som har noe innvendinger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eiendommen noe med landbruk å gjøre? Skal du ha dyr i løa etter oppbygging? I tilfelle midler er det SMIL midler, som er kommunal støtte til sånne type ting. Men er som regel lite å hente.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det skal ikke dyr i den, det vil bli brukt som verksted/lager til mitt anleggsgartner firma :)

 

fikk bare høre at siden den var så gammel så var det muligheter å hente noe på det og alt som man kan få er jo bra greier :)))) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Norsk kulturminnefond på Røros.

Dei kan gje både faglege råd og økonomisk støtte.

Er du innstilt på å gjera ein skikkeleg jobb er dei veldig hjelpsame.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...